Skoggy1975 Startet 6.September.2013 Del på Facebook Startet 6.September.2013 Jeg har en lekkasje i råvannspumpa mi på min Steyr 246. Jeg regner med at det holder å få tak i et repsett. Problemet er at Steyr ikke lagerfører deler til denne lenger. Men som jeg har lest her inne så er det annen fabrikat på denne, eks. Jabsco, Johnson, SPX el. Er det noen som vet hvor jeg kan få skaffet rep.sett eller ny pumpe?Se linken for bilde av pumpa: https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52880/raavannspumpe_steyr_246.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.September.2013 Del på Facebook Svart 6.September.2013 Tipper du får simmerringene i en maskinforretning. Få med rustfrie fjærer. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 6.September.2013 Del på Facebook Svart 6.September.2013 Regner med at du har hørt med Univa? - Det er jo merkelig om de ikke har pumpe eller noe som erstatter pumpa! Er det noen som vet må det være de. Sitér dette innlegget Link to post
Ipanema1 Svart 6.September.2013 Del på Facebook Svart 6.September.2013 Regner med at det drypper fra åpningen mot reimhjulet? Det er kun en simmerring som holder sjøvannet på rett side. Du ser den når impelleren er tatt ut. Denne har standard mål og er lett å få tak i. Vanligvis er lageret ok, og du trenger ikke noe mer "repsett" enn selve simmerringen. Koster rundt en femtilapp. Sitér dette innlegget Link to post
Skoggy1975 Svart 6.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2013 Stemmer det ja. Det drypper fra åpningen mot reimhjulet. Univa klarte ikke å levere hverken pumpe eller noe annet til denne. Får skifte simmerringen så blir det nok bra. Takker for tipset. Får skifte impeller samtidig, Kjøpte båten i våres og greit å gjøre det samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.