Jump to content

Lekkasje i råvannspumpe Steyr 246


Skoggy1975

Recommended Posts

Jeg har en lekkasje i råvannspumpa mi på min Steyr 246. Jeg regner med at det holder å få tak i et repsett. Problemet er at Steyr ikke lagerfører deler til denne lenger. Men som jeg har lest her inne så er det annen fabrikat på denne, eks. Jabsco, Johnson, SPX el. Er det noen som vet hvor jeg kan få skaffet rep.sett eller ny pumpe?
Se linken for bilde av pumpa:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52880/raavannspumpe_steyr_246.jpg

Link to post
Share on other sites

Regner med at det drypper fra åpningen mot reimhjulet? Det er kun en simmerring som holder sjøvannet på rett side. Du ser den når impelleren er tatt ut. Denne har standard mål og er lett å få tak i. Vanligvis er lageret ok, og du trenger ikke noe mer "repsett" enn selve simmerringen. Koster rundt en femtilapp.

Link to post
Share on other sites

Stemmer det ja. Det drypper fra åpningen mot reimhjulet. Univa klarte ikke å levere hverken pumpe eller noe annet til denne. Får skifte simmerringen så blir det nok bra. Takker for tipset. Får skifte impeller samtidig, Kjøpte båten i våres og greit å gjøre det samtidig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...