dstrax Startet 7.September.2013 Del på Facebook Startet 7.September.2013 Hei hei, jeg må begynne med å si at jeg er helt fersk når det kommer til båt. Fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til på en Skibsplast Sportsman 14' som jeg holder på og pusse opp.Kjøpte en 1996 Evnirude 40 hk motor, 12 1\4 15 står det på propellen. (vill gjerne har mer info på motor om noen vet) tenker å bruke båten mest til å kruse rundt i skjærgården, med litt vannski og lignende. så jeg lurer på om jeg skal kjøpe samme propell eller om jeg burde vurdere noe annet? den gamle propellen er så tæret i stykker at den ikke kan brukes, så har ikke prøvd den. bilde er fra før jeg begynte på motoren Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 7.September.2013 Del på Facebook Svart 7.September.2013 Det beste er å kontakte en Evinrude-forhandler for prøvekjøring av 2-3 propeller, og så velge den som gir ønsket ytelse. Disse 2-sylindrede motorene er forøvrig sterke og robuste. Sitér dette innlegget Link to post
dstrax Svart 8.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2013 ok, skal se om ikke jeg kan få gjort det. vet du noe mer om disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Sea Horse Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 OMC produserte disse Big Twin'ene i mange år som 40, 48, 50, 55 og 60 hk Evinrude eller Johnson. De hadde samme motorblokk på 737 kubikk, men en del andre deler varierte etter ytelse. På modeller som har VRO-oljeinnblanding, er det vanlig å koble dette ut når motoren blir eldre, og heller blande oljen direkte i bensintanken. http://www.youtube.com/watch?v=-5H0iWoSsws Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.