Jump to content

Nor-Dan 780 m/Mercruiser 200ES 2005mod, erfaringer?

krismo75

Recommended Posts

Hei båtfolk,

Står på trappene til å kjøpe meg en 2005mod Nor-Dan 780 m/Mercruiser 200ES.

Driftstid på denne herligheta er 430t

Har fått dokumentasjon på service hver år siden 2008, siden 2007 har det vært en eier på denne båten.

Siden jeg ikke har erfaring fra innbordsmotor m/drev fra før lurer jeg på om det er noen som har erfaringer å dele med meg? Båten har jeg lest mye positivt om, så det er primert motor/drev jeg trenger info om.

Selger opplyser at mekanikeren han bruker sier det ikke skal skiftes registerreim på denne motoren før 2500t, høres mye ut for meg, men har ikke dokumentasjon/kunnskap som sier noe annet. Anyone?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger jeg får :)

Båten skal besiktes/hentes på førstkommende fredag og jeg gleder meg stort!!

Kristian

Jeg synes disse båtene er litt smale ift lengde, dvs at de kan oppleves ranke. Vil da være sårbar for bevegelse ombord under fart. Mulig det kan "trimmes bort"

Har du prøvd båten? Det er ikke bare bredde som avgjør om en båt er rank.. det har med vektbalangse og tyngdepugt å gjøre vel så mye, samt bredde på chine og vannlinjeareal.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Nei, jeg har kun vært ombord i båten. Så det var bare ment som noe en kanskje bør tenke på/være bevisst på ved prøvekjøring. Har stor sans for båten. Virker å være bra kvalitet. :smiley:

Har du forresten sett denne tråden, krismo75? https://baatplassen.no/i/topic/86061-erfaringer-med-nor-dan-780-god-kvalitet/

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Selv om trådstarter har fått svarene han er på jakt etter.

Bytta inn en Bensin Draco 24 i en slik med KAD44 for en 6-8 år siden. Ble meget skuffet over stabilitet ved stilleligge såvell som sjøegenskaper sammenlignet med Dracoen.

Grunnet vekt på motor ble den noe baktung, og med tilsvarende planingsterskel. Men når den først var i plan gikk den fint ned til 12-13 knop før den falt gjennom.

Vet jeg sammenligner to forskjellige konstruksjoner, men bare til info.

mvh

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...