Jump to content

Tv i båt - med integrert dvd og mottager til riks tv


Adland

Recommended Posts

De aller fleste NWer fra den tiden er levert med tuner i skapet over kjøkkenvifta, dvd i Pioneer stereoen og TV i hjørnet ved byssa. Da er nok din båt ett av få unntak :smiley:

 

Ring Ringens Varv, spør Pernilla eller Pia hva slags TV NW satt inn de siste årene. De satt inn en TV med dvd spiller og motaker boks.

 

Skal du ha en bra antenne har vi veldig gode erfaringer med Glomex Polaris

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Finlux'en jeg hadde tok kvelden etter 2 år, men billig var det.Litt dårlig lyd, ellers en grei tv så lenge det holdt.

Lyd fra flat-tv vil aldri bli bra. Koble tv til stereo ibåten så er problemet løst...

 

Forbrukerkjøpsloven sier 5år, sådersom det tok kvelden etter 2 kunne du fått nytt tilsvarende, evt reperasjon( lønner segsjelden for butikkene)...

Link to post
Share on other sites

Bitteliten: har antenneopplegg med bryter i skapet sammen med micc panelet, og uttak i skapet ved siden av ventilator samt i lugarene.. men har aldri vært fast tv/ tuner ombord...

 

Kan evt sette tuner i skapet og en enklere tv... Legger også til at det mest sansynlig blir en 220v tv da det nok er bedre utvalg der.....

Redigert av Adland (see edit history)

Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen....

Link to post
Share on other sites

Er en glomex ja Bitteliten... Type/størrelse har eg ikkjesjekka, bortsett fra at den lager en irriterende støy i høytalerene på stereo når den er på ....

Googla glomex polaris, nok å bare bytte antenna eller er det en hel operasjon???

Redigert av Adland (see edit history)

Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen....

Link to post
Share on other sites

Dc dc converter har ingen effektmål så vidt jeg vet, men her er jeg på tynn is :smiley:

Mastervolt sine finnes i 10A og 20A utgaver. Vi har tre slike bokser ombord.

 

http://www.mastervolt.com/marine/products/dc-dc-converters/

 

Mener å huske at våre er justert til 12,4V output

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er blitt såpass ja?. 40 blir for stort, men en 32 skulle passe veldig fint inn.

Husker du hvor du så 32 tommer'n pinkvin?

 

Passelig julepresang til meg selv.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Når Rikstv kom var det mye forskning på at " Sagem " var dårlig og at det var kun "Grundig "som var bra i båt.

 

Har det hvert noe nyere forskning på Riks Tv tuner i FINLUX tv, kontra "Grundig" tuneren???.

 

Noe fra 2006 men er det kommet nye tunere?

https://baatplassen.no/i/topic/101855-forskjeller-paa-tv-tunere/

I en av favoritthavnene våre sliter vi med å få inn stabile tv-signaler. Bildet kommer og går når båten flytter på seg mens vi ligger på svai. Vi har en Finlux tv med innebygd digital tuner, kan det hjelpe å kjøpe en ekstern tuner?

 

Har selv to Finlux tv'er fastmontert i båten, en 22 tommer og en 24 tommer. Det er vesentlig bedre tv-tuner i 24 tommeren etter min erfaring. 22' mister bildet støtt og stadig når båten beveger på seg og får også inn færre kanaler. Kobler jeg til en ekstern Grundig tv-tuner får jeg mye bedre signalkvalitet på denne tv'en. 24' har stort sett alltid god signalkvalitet og bra bilder uten forstyrrelser

Kan bekrefte at Finluxen, 24 tommer med DVD som vi kjøpte i 2012 har god tuner. Bruker den på hytta og der sleit til og med Grundigboksen (ekstern dekoder), som er kjent for å være "følsom" med signalene. Finluxen var/er vesentlig bedre.

 

https://baatplassen.no/i/topic/37166-tv-i-baaten-digitalt-bakkenett/page-67

Hvilken Glomex byttet du til Lars, og hvordan er du fornøyd med den kontra Triax,en?

Har selv en 19" Grundig med cam kort, men kjører fortsatt med Grundig sin separate dekoder/tuner, da denne fungerer bedre der det er litt svakere signaler.

Ser det et framskritt min 19" Lava flat m/DVD 60W Grundig boksen mindre enn 20W.

Og nå er alt under 20W i Finlux TV alt inklusive.

 

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...