Jump to content

Fjerne bunnstoff over vannlinjen

ThoGra81

Recommended Posts

Biltema malingsfjerner. Masker nedenfor og dra plast over slik at det får sitte en god stund. Mekanisk fjerning skal du være meget, meget nennsom på hånden for å klare uten å gjøre skade gel-coat'en.

Ikke dra bunnstoffet helt ned til vannlinjen, det må være noe cm over vann, ellers ser det feil ut. 3-6 cm er passende.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

• 2 måneder senere...

Hei, jeg ville vært meget forsiktig med aceton ettersom den løser opp gelcoaten. Det merker du fort. Men det er ikke slik at den løser opp så det renner av, men bare skrubb forsiktig og ikke fo rlenge på samme sted så kan det sikkert gå bra.

Har brukt aceton flere ganger og har ikke merket at den skader gelcoat. Men jeg er nøye med å skylle etter med vann og polere opp etterpå.

Om andre har erfaring med at gelcoat løses opp av Aceton hadde det vært fint å få innspill på dette.

Redigert av JRK (see edit history)

Det første jeg vil påpeke er at hvis tidligere eier har gjort det riktig når han la på bunnstoffet, så har han mattet gelcoaten skikkelig ned før han primet, kanskje med en to-komp primer som legg i osmosebehandling. Å fa dette tilbake til blank gelcoat kan du mer eller mindre glemme hvis ikke du skal slipe ned gelcoaten med abralon osv og jobbe på kanten av gjennomslag til glassfiberen under.

For det andre vil det å ha bunnstoff 8-10cm over vannspeilet medføre at du ikke får den gule gelcoat-randa som mange sliter med. Bunnstoffet skal i mine øyne være litt over vannspeilet.

Når det gjelder det blå bunnstoffet i baugen ville jeg skarpet og slipet det ned til primer, deretter lagt på hvitt bunnstoff.

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...