Jump to content

Krybbe til Sjømann 22 etter tegning i dokumentarkivet, erfaringer?

Stig Å.

Recommended Posts

Står det ikke mål på tegningen? Råtipper på rundt 30 meter et sted....

Står ikke hvor mangen meter totalt nei :)

Hei,

her er link til et verksted som lager ei krybbe som passer bra til en båt som din:

http://www.songvaar.no/index.pl?grID=82&grNiv=1&grNavn=Avdeling%20B%C5TOPPLAG&hgrID=82&avd=4

Skal du ha akkurat dim på planken kan du sikkert ringe dem.

Trenger ikke noe verksted. Jeg bygger den selv :)

Totalen blir jo sammenlagt alle mål, blir jo alltid endel avkapp, så gjelder å plukke lengder som gjør at du får mest mulig ut av de. Det er umulig å si nøyaktig hva du trenger siden slike materialer ikke kommer i standard-lengder.

2x4" impregnert er bra :)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Totalen blir jo sammenlagt alle mål, blir jo alltid endel avkapp, så gjelder å plukke lengder som gjør at du får mest mulig ut av de. Det er umulig å si nøyaktig hva du trenger siden slike materialer ikke kommer i standard-lengder.

2x4" impregnert er bra :)

Takker for det :) har målt meg frem så tar jeg et par meter lenger :)

Jeg bygget denne og brukte på min Polar 22. Fungerte greit til den også.

Fin liten snekkerjobb en lørdag, og krybben er grei å pakke ned og stue bort. Båten blir stående ganske lavt, så jeg brukte 6 betongheller jeg satte krybben på. En i hvert hjørne samt en der kjølen ligger ann. Da fikk jeg 5cm høyere klaring for å jobbe under, samt at den ikke ble liggende nede i "møkka" på oppstillingsplassen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...