Vannet Startet 28.September.2013 Del på Facebook Startet 28.September.2013 (redigert) Såret er ca. 3 cm: https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37233/rsz_p9276867.jpg Redigert 28.September.2013 av byredyre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.September.2013 Del på Facebook Svart 28.September.2013 hvor på skroget er skaden da ? i utgangspunktet kommer du vel langt med en liten boks biltema gelcoatsparkel + herder, hvis det er vanlig hvit farge. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Vannet Svart 28.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2013 Det er på baugen, under vann, så det er ikke så viktig at finishen er 100 %. Takk, da tar jeg turen til BT. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.September.2013 Del på Facebook Svart 28.September.2013 under vann, da må det få tørke godt før reparasjon. vask med aceton, puss med sandpapir, vask på nytt med aceton før påføring av sparkel. Under vannlinja og ikke krav til 100% finish så er marine epoxysparkel veldig godt egnet til slike reparasjoner. Bedre vedheft og mer motstand mot vanninntrenging Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 28.September.2013 Del på Facebook Svart 28.September.2013 (redigert) Jeg bruker disse små kjøkkenmåleskjeene med 1 ml og 2 ml kapasitet for å måle opp herder til gelcoatsparkelen. Det skal jo være 2% herder så det blir 1 ml på en halv boks. Syns det er liten vits å bruke en hel boks (100 g) på en så liten reparasjon. (ikke bruk skjeene til mat etterpå ) Forsåvidt enig i at epoxysparkel kan være bedre, iallefall om det er skade inn i glassfiberlaminatet som utgjør noen svekkelse. Jeg har også brukt gelcoatsparkelen under vann for å pynte på en epoxyreparasjon, siden båten ikke er primet/stoffet. Samt til å fylle altfor mange luftblære-gelcoatskader både under vann og inni båten. Redigert 28.September.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.