Jump to content

Prosjekt: Marieholm 24, 1978modell, VP aq171a


Ternen32

Recommended Posts

fikk den ære å kjøre denne båten fra akkerhaug gjennom telemarkskanalen , ut skien og porsgrunn og opp til tønsberg.

stabil båt i sjø da jeg møtte litt bølger uttaskjærs. den virket som en drøm. litt småpjusk er det igjen men det er kosmetisk,båtmessig er det er skikkelig grombåt.

etter 8 timer på sjøen fikk jeg endelig lagt fornøyd til kai i tønsberg og vite at dette blir en båt man kan bruke mye utover sommeren.

Link to post
Share on other sites

Her skal jeg være litt forsiktig :) men jeg forstod det slik at den hadde vært med FB hele tiden, det jeg vet er gjort er at tak over cabin, under FB og over AC har blitt tatt av og brukt som mal til støpeform, takene er dertil støpt nye i glassfiber og divinicell. Men når det gjelder FB så skal jeg ikke si dette med 100% sikkerhet.

 

Uavhengig av dette så liker vi båten særdeles godt slik den er, og vi kunne ikke tenke oss noen annen båt enn denne :)

Link to post
Share on other sites

Har trødd rundt på Skiftesvik med ujevne mellomrom siste 30+ årene. Har selv hatt båtplassen utenfor denne båt, og husker godt når den var en av de største båtene i havna. Tidligere var hele båten rent trevirke, og har alltid syntes den har fantastisk fine linjer.

 

Gratulerer med flott båt og god tur hjem. Dog litt dumt at den forlater havna "vår", og håper på egen prosjekt tråd her.......

Link to post
Share on other sites

Kommer vel også en liten mens vi venter prosjekttråd :) muligens. Har fått servert en Marstein 24 i hendene av en venn av meg som ikke har tid til å holde den orden, denne skal jeg shine litt opp og hjelpe med og få solgt, kunne velge å beholde den også men denne er bygget som en mere fiske turbåt og ikke egnet som familiebåt. Båten er påkostet astronomiske summer og har uendlig mange geniale løsninger. Motoren er en iveco 77 hk med sluregir. Kommer mer tilbake til denne, det blir ventebåten vår frem til overtagelse av furuholmen.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...