Jump to content

Prosjekt: Marieholm 24, 1978modell, VP aq171a


Ternen32

Recommended Posts

Fint prosjekt. Har ikke lest i tråden før idag, og mens jeg leste fra side til side og så den ene ideen etter den andre ble satt i live tenkte jeg at mannen må jo være galen :giggle:, på en positiv måte altså, samtidig som jeg tenkte at du nå har meldt deg inn i hagebåtforeningen for flere år fremmover, men etter å ha lest fram til idag ser jeg jo at du er en maskin når det kommer til å få ting gjort. :smiley: Tusen takk for at du hjelper sånne som meg med å få ut fingen. Når jeg leser alle de flotte prosjekttrådene her inne så blir jeg nesten flau over at mitt stoppet opp pga et motorbytte. Stå på! Båten ble fin med hardtop :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Holder for tiden på med litt pirkearbeid :). Fått på plass eksos slanger og byttet manifold pakning, lagt slanger til utsug av luft i motorrom. Har lagt inn 2 vifter med slanger på hver side av motor, har også ryddet litt mer eletrisk, stripset opp og ordnet så ingenting henger løst noen plass. Montert inn et batteri teste måler, byttet impeller, koplet til kjøleslanger og byttet frostvæske så det går smått fremover :) begynner å føle meg litt stresset nå. :D

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Har nå siden det begynner å bli litt tørkevær tatt tak i en liten skade i kjølen.

 

bilde

 

Her skal jeg slipe ned og støpe inn nytt der det er skadet, det ytre laget er skadet, men den er støpt massiv så det er ingen skade lenger inn.

Har borret hull tvers igjennom innante og ut samt skjært ut et lite stykke for å se om det skjulte seg noe stygt, det så ikke ille ut, ikke noe innestengt vann.

Har så skaffet noen runde pinner i samme diameter som borr, disse skal slåes igjennom hele veien i hullene og forsegles med epoxy når jeg er trygg på at det er tørt nok.

 

bilde

 

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

litt oppdatering :)

 

Taket er nå fastkrudd :) nå er det helt tett hele veien festet med en alu profil rundt vindskjerm, lagt tetningsmasse på innsiden, også skal det lister på innsiden senere.

 

bilde

 

bilde

 

Har også lagt inn-luft og ut-luft i motor rom, Inn-luft er lagt i overkant av motor, og ut-luft er lagt slange under motor, også byttet lufteslange inn til rom for bensintank.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Eksosslange, belg og Manifoild pakning nytt :)

 

bilde

 

Ellers er alt utvendig nå fjernet, Øvre del er nesten klar for et strøk med lakk :)

 

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Brukt mye av dagen på å gå over en del ting på motor og drev, byttet olje på drev og motor, gått over endel skruver smurt inn med fett og etterstrammet her og der :) koblet opp trimflaps igjen og testet de, påbegynt lyd isolering rundt motor, + litt andre småting.

 

bilde

 

bilde

 

Har også jobbet litt mer med skaden i kjølen og funnet ut at den var litt mer omfattende enn først antatt, det er en gammel skade som har vært "fikset" en gang før, har nå fjernet alt som tidligere er lappet på, skal nå lage en forskaling til å legge rundt kjølen utvendig. Kommer deretter til og bygge den opp igjen fra innsiden ved å støpe lavgvis opp kjølen i det skadde område igjen. Den støpes opp i massiv glass igjen, har skjært meg ned slik at det nå er åpent helt ut, all dårlig glass er borte, når er det bare å begynne å jobbe seg opp igjen :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...