Jump to content

VP KAD43, får bare ut 8 liter olje, skal være 11 (inkl. filter)


Mathiashal

Recommended Posts

DieselDahl skrev On 2.10.2013 at 23.12:

Dette finnes det flere tråder om her på forumet men titlene kan variere litt ettersom dette gjelder hele "40-serien" til VP (MD40, AD41, KAD/KAMD42-43-44-300) saken er at disse har et rør som fortsetter fra bånn av peilepinnerøret og dette går horisontalt langs bånn av bånnpanna. Det er meningen at man skal suge ut oljen ved å koble seg utenpå enden av peilepinnerøret men det kan sitte så høyt som fire cm over bånn. Da blir det jo endel igjen. Tidlige motorer hadde tappeplugg i bånnpanna men den er jo ikke så lett å komme til. Tidlige motorer hadde også et eget rør til utsuging. Vet ikke om dette hullet som dette røret satt i tidligere er plugget på din motor eller om hullet mangler.

Har satt noe av DieselDahls tekst i bold.

 

Er nå overbevist om at ingen av mine to KADer har pluggede hull....

Er det noen som har bygget om og vet hvor man skal borre for å lage separat "sugehull" ??

(har hatt et bilde som en eller annen skaffet meg men har rotet det bort for å være helt ærlig... )

 

Link to post
Share on other sites

Takk igjen DieselDahl.  

 

Nytt for meg i dag er at Biltema har lansert ny oljesuger på 15 liter 19-1643 999kr

I dette settet og som reservedel kan man kjøpe slange Ø 6.7 / 5.3 i 1m lengde 19-1645 80kr

 

Skal prøve den rørdimensjonen i mine 2x KAD44 motorer  (hvor jeg i den ene for inn 8mm rør, men ikke i den andre....)

 

 

Redigert av dieselfan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...