Thunderbolt Svart 9.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 Hei igjen. Da var giret ute og på arbeidsbenken. Røret opp til turboen er helt åpent. Ingen zink der. Kjølekanalene inne i giret skal jeg nå rense med saltsyre, i tilfelle zink/ dritt der. Giret skulle ut uansett, må nok overhale konen, slurer i revers. Noen erfaringer?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thunderbolt Svart 9.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 Noen som har verksted manual for ms3c??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 9.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 (redigert) Den lå i dokumentarkiv her inne, men jeg fant den ikke i farten.. Tror du finner den åpen om du Googler litt også. Om du ikke finner den, så har jeg den på jobb-pc'en i morgen. Si i fra... Her sprengskisse https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7743320-44-17270B.aspx Redigert 9.Oktober.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thunderbolt Svart 9.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 Takk, finner den ingen plass. Hadde vært artig å hatt den manualen før jeg begynner med verktøyet. Hvis du gidder å maile den til meg så nås jeg på : hao@dabb.no, på forhånd tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ster Svart 9.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2013 Er oversendt på mail :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 13.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2013 Har litt av det samme problemet på min TAMD22P-B Gått varm siden jeg kjøpte den. Har brukt systemrens som har sirkulert 2 døgn gjennom systemet, rensen var like fin på fargen, kun små rustpartikler som kom ut. sirkulerte begge veier.Tok ut eksosbendet, så greit ut helt til jeg begynte å pirke med en kniv, da fant jeg en kanal som var grodd igjen. Dette hjalp betraktelig på tempen, men på de siste 500omdr går den fortsatt varm..... 100grader..... Har hatt radiator rens på ferskvannssiden og byttet kjølevæske. Impeller er byttet osv..... Blir moro å høre når du begynner å plukke opp kjølerne om hvordan de ser ut, om du finner en synder Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arild81 Svart 17.Februar.2014 Del på Facebook Svart 17.Februar.2014 Ordnet kjølinga ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guzzi Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Jeg slet med høy temperatur på en TMD40 uten å finne feilen. Til slutt lot jeg kona kjøre på full gass mens jeg inspiserte motoren. Da oppdaget jeg at gummislangen mellom girkassekjøleren og sjøvannsfilteret ble sugd flat. Jeg byttet denne i en stålarmert slange, og dermed var problemet over - billig og effektivt. I samme slengen satte jeg inn ekstra sjøvannsinntak, og koblet de sammen med et T-stykke. Jeg brukte 5/4" inntak, og trappet ned til 1" etter kranene. Siden giroljekjøleren var 1", så hadde det ingen hensikt å ha større dimensjon videre. Jeg ser du allerede har byttet slanger, så det er jo ikke sikkert dette funker for deg. Ellers kan du jo se om det er en seiler som har montert sjøvannsinntaket ditt. De setter ofte sila bakover, men på en motorbåt med litt fart vil det gjøre at du ikke får inn nok vann når farten øker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand29bal Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Säker på att locket till sjövattenfiltret är tätt så det inte drar tjuvluft? Lycka till Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seesnake Svart 23.September.2014 Del på Facebook Svart 23.September.2014 Hva var feilen da Thunderbolt?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seesnake Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Hei. Noen som vet hva feilen til thunderbolt var? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Luerer på om oljekjøler ble tatt ut? Deler av sinkstaven som ligger i forkant av kjøleren har en tendens til å legge seg som en klump foran i kjøleren. Hvertfall så erfarte jeg det da jeg fikk temperatur problemer for noen år siden. Nå ligger tempen på 78-80 grader ved 3200 omdreidninger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
boble65 Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Hvilken temp har dere på tomgang? Går den ned i temp da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kweelhouse Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 På motoren min faller temp. til ca 70 grader på tomgang. TMD40 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
larole Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Sjekket om glødepluggene "går hele tiden"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
deckman Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Hei, gammelt innlegg men prøver allikavel. "Thunderbolt" hva endte dette opp med?? Har samme type motor der kjølevannet koker, har fått mange tips/forslag deriblant gåen topp pakning, og Systemrens, sjekke olje kjøler, termostat, andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Seesnake Svart 6.Februar.2020 Del på Facebook Svart 6.Februar.2020 jeg og så lurer på hvordan det gikk med denne båten..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.