Jump to content

Hva skjer med vedlikehold på Bastøyfergene ? Ser jo ikke ut !

Worry II

Recommended Posts

Vedlikehold koster penger, dermed kuttes det gjerne ned på dette.. Er ikke værre enn det.. Det går en stund, men så stopper det av seg selv.. Mange kutter dessverre for mye i det forebyggende vedlikeholdet, og det gir på sikt utslag av høyere korrektivt vedlikehold.. Så blir det en ren økonomisk vurdering som legges til grunn her.. for å finne balansen... Dette er et bevisst valg fra rederiet.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Kostnadder, kostnadder og atter kostnadder.

Er en grunn til at det nesten ikke finns båter med hvitt skrog noe mer.

Den tiden matrosene hang på skutsiden å pikka rust og malte for å holde skuta ship shape er over for mange år siden.

Nå er det kun personell nok ombord til å drifte båten i henhold til regelverket om hvor mange som må være på vakt.

Det utføres minimalt med kosmestisk vedlikehold. Skutsiden tas ved dokking hvert 2-3. år

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Bastøy-Fosen har vel konsesjon ut 2016? etter forlengelse.. Så noe vedlikehold må de vel drive de neste 3 årene vil jeg tro.. Det at skipene ser bra ut utvendig er en viktig signaleffekt til publikum og brukere... De trenger ikke se ut en en russisktråler..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nå er ikke jeg bruker av fergene, så vet ikke noe om hvordan det ser ut annet fra det ene bildet, og det er jo bare litt rustrenninger. De må rigge seg til med båtsmannstol (eller helst stillas) for å gjøre dette så da blir slikt tatt ved planlagte verkstedsopphold.

Men at det ikke ser så fint ut er eg enig i.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...