Worry II Startet 7.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2013 Styggere og styggere for hvert år som går.. Litt maling og rustfjærner kanskje ? Det trenger jo ikke se sånn ut, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 (redigert) Vedlikehold koster penger, dermed kuttes det gjerne ned på dette.. Er ikke værre enn det.. Det går en stund, men så stopper det av seg selv.. Mange kutter dessverre for mye i det forebyggende vedlikeholdet, og det gir på sikt utslag av høyere korrektivt vedlikehold.. Så blir det en ren økonomisk vurdering som legges til grunn her.. for å finne balansen... Dette er et bevisst valg fra rederiet. Redigert 7.Oktober.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mariell Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 (redigert) Kostnadder, kostnadder og atter kostnadder. Er en grunn til at det nesten ikke finns båter med hvitt skrog noe mer. Den tiden matrosene hang på skutsiden å pikka rust og malte for å holde skuta ship shape er over for mange år siden. Nå er det kun personell nok ombord til å drifte båten i henhold til regelverket om hvor mange som må være på vakt. Det utføres minimalt med kosmestisk vedlikehold. Skutsiden tas ved dokking hvert 2-3. år Redigert 7.Oktober.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mulligan Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 I dette tilfelle har det nok noe med konsesjonsperiode å gjøre. Den skal snart reforhandles. I tillegg en voksende brodebatt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 (redigert) Bastøy-Fosen har vel konsesjon ut 2016? etter forlengelse.. Så noe vedlikehold må de vel drive de neste 3 årene vil jeg tro.. Det at skipene ser bra ut utvendig er en viktig signaleffekt til publikum og brukere... De trenger ikke se ut en en russisktråler.. Redigert 7.Oktober.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Honduras Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Det at skipene ser bra ut utvendig er en viktig signaleffekt til publikum og brukere... De trenger ikke se ut en en russisktråler.. Men de KAN se ut som en russisk tråler, folk ville brukt dem likevel. Det finnes ikke noe (godt) alternativ. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ollebolle2 Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Nå er ikke jeg bruker av fergene, så vet ikke noe om hvordan det ser ut annet fra det ene bildet, og det er jo bare litt rustrenninger. De må rigge seg til med båtsmannstol (eller helst stillas) for å gjøre dette så da blir slikt tatt ved planlagte verkstedsopphold. Men at det ikke ser så fint ut er eg enig i. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Skutsiden tas ved dokking hvert 2-3. år Passasjerskip den der. Dokkes hver 12. måned. Er snart på vei til Frederikshavn tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Bare rustrenne dette her. En 25 liters dunk med Basol Fepar eller lignande stoff og en god lift, så vil skutesidene vere blanke igjen. Problemet er nok at det er vanskelig å utføre dette arbeidet når ferga går i rute. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.