Jump to content

Vurderer å kjøpe Bayliner 3058

Rødbyen

Recommended Posts

Bayliner er ein instegs modell merke fra Brunswick, så har ikkje de mest påkostete løsningene.

Men om prisen er fornuftig, og båten er i god stand, så ser eg ikkje noen grunn til å la være å kjøpe den.

Steyr skal vere ein god motor, så er ingen problem der i gården heller

Men Bayliner generelt er ikkje veldig lett å selge, så selgeren har nok ikkje så stor respons. prut til du er fornøyd, og løp og kjøp :-).

Hei, ser at det er flere som sier "de har hørt" at Bayliner er vanskelige å selge. ALLE båter er vanskelige å selge dersom prisen er feil.

Jeg hadde selv en 2004 mod. Bayliner 285 i 3 fine sesonger og var VELDIG fornøyd med båten. Første gang jeg har hatt en båt gjennom flere sesonger uten problemer.

Jeg solgte Baylineren min i mai -13 til en pris jeg var fornøyd med og jeg hadde mange som var interessert (i det mange kaller et vanskelig marked).

Båten var solgt og overtatt på mindre enn 2 uker. Verditapet på båten ble ca.25000 kr.pr.sesong, i et marked som har gått betydelig ned de siste 3 årene.

Du får generelt mye for pengene ved å kjøpe en brukt Bayliner, ettersom prisene ofte er vesentlig lavere enn mange sammenlignbare båter. Lykke til :smiley:

Vi hadde en 2858 i 7 sesonger. Båten tok vi inn fra USA og pusset helt opp.

Monterte en Steyr 256 med bravo 2 diesel X drev, motoren var bare akkurat stor nok

til denne båten. Gjorde ca 29 knop.

Solid båt men finish ikke helt på topp originalt.

Laget vegg mellom pantry og sovekabin fremme på denne, så det er fult mulig.

Lykke til :smiley:

bilde

Hei

Jeg hadde en slik av samme årsmodell og var veldig fornøyd med båten. Masse utstyr og fine løsninger. Dog hadde jeg litt problemer med lekkasjer rundt et par vinduer, og dette tror jeg er en svakhet på flere Bayliner båter. Jeg hadde en 300 hk. V8 GM diesel, og opplevde dette som akkurat nok. Spørs om ikke Steyr motoren vil bli i snaueste laget selv om den er lettere. 3058'en er vesentlig større og tyngre enn 2858'en som en annen refererer til ovenfor.

Steyr motorer går for å være knall gode motorer (selvfølgelig noen som er uheldige, slik er det f.eks med yanmar også)

Disse blir mye brukt i mob. båter i f.eks Nordsjøen å det er ikke uten grunn.

Dersom man googler finner man meget lite negativt om disse,'

Vi kjørte i underkant av 600 problemfrie timer med vår.

Skulle bare mangle. Er det noe man lurer på i forhold til steyr`n, ring til Univa som er hovedimportør.

Hei

Har en Steyer 256 med Volvo DPG drev i en Joda 7900, motoren er i fra 2007 og har gått 470 timer uten et feilslag, det er heller ikke noe røyk i fra denne ved oppstart.

Har hatt service i fra lokal Steyer forhandler hver vår til en ok pris, feks. koster skifte af register reim med vannpumpe, løpehjul og glødeplugger 8000 + moms så er etter det jeg skjønner på andre ikke noe spesielt dyrt.

Reis og se selv på båt og motor og ha komentarene her inn i bakhode ved en bestemelse

Hvis det er båten i Vennesla hadde nå jeg vært litt skeptisk. Ikke engang gidde å vaske båten litt før det skal tas bilder for salg, da tenker jeg mitt om hvordan båten forøvrig er blitt holdt. Liker for min del ikke den åpne løsningen på en så stor båt, dvs uten adskilt lugar, men det er sikkert en smakssak. Her må du sikkert også (hvis det er antatt båt det gjelder) legge inn en del penger og innsats til oppshining/oppussing. Samtidig ser det jo ut til at du bor i nærheten av salgssted, så da må det vel være kurant å ta seg en tur og se på båten. Koster ikke noe det, men jeg er som sagt skeptisk til denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44276906

Kanskje handler det bare om riktig pris....ikke vet jeg.

mvh Bergen Dørk

Jeg har hatt en Bayliner 2858 med Steyr 256 og Bravo 2 i noen år, og var fornøyd med både båt og motor. De som har negative kommentarer om Bayliner er ofte de som aldri selv har vært eier av en....

En 3058 er nok endel tyngre enn den jeg hadde, og jeg vil si meg enig med de ovenfor her som mener Steyr 256 blir i minste laget. Lastet for ferie med pikk og pakk og fulle tanker vil jeg tippe du vil slite med å komme opp i plan.....

Eneste jeg har hørt om Bayliner er at det virker som det er tungt solgte båter.

Lykke til med båt handel

Dette har jeg og hørt, og spør man andre båtfolk om råd er ofte svaret "må ikke finne på å kjøpe Bayliner. Drittbåt du aldri får solgt igjen". Jeg har fulgt med på segmentet planende/halvplanende cabincruiser fra 27-32 fot pris 250-400k i et par år. Mitt inntrykk er at de baylinerene som ser bra ut ofte blir solgt fort, og gjerne lenge før andre båter i samme segment, f.eks scand adriatic/baltic, storebro, searay osv.

Av de vel 100 båtene jeg har fulgt med på er det baylinerene og princess 286 rivieraene som blir solgt først.

Jeg er av den oppfatning at Bayliner kan gi deg masse båt for pengene i forhold til andre merker, og med rett pris blir de solgt forholdsvis fort.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...