Rødbyen Startet 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2013 (redigert) Vi trenger råd i forbindelse med et evt kjøp av 1991 mod Bayliner 3058. Motor: 2004 mod Steyr 256hk, 746t. Noen som kan komme med generelle tips? Vanskelig å lage et skille mellom midtkabin og forpiggen? Problemområder? Ønsker generelle erfaringer! Skal se på den i ettermiddag:) Redigert 10.Oktober.2013 av Rødbyen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Eneste jeg har hørt om Bayliner er at det virker som det er tungt solgte båter. Lykke til med båt handel Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Eneste jeg har hørt om Bayliner er at det virker som det er tungt solgte båter. Lykke til med båt handel Den er grei å ta med videre :) Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Helge78 Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Bayliner er ein instegs modell merke fra Brunswick, så har ikkje de mest påkostete løsningene. Men om prisen er fornuftig, og båten er i god stand, så ser eg ikkje noen grunn til å la være å kjøpe den. Steyr skal vere ein god motor, så er ingen problem der i gården heller Men Bayliner generelt er ikkje veldig lett å selge, så selgeren har nok ikkje så stor respons. prut til du er fornøyd, og løp og kjøp :-). Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Takk for respons! Greit å vite :0) Sitér dette innlegget Link to post
Ervil Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Hei, ser at det er flere som sier "de har hørt" at Bayliner er vanskelige å selge. ALLE båter er vanskelige å selge dersom prisen er feil. Jeg hadde selv en 2004 mod. Bayliner 285 i 3 fine sesonger og var VELDIG fornøyd med båten. Første gang jeg har hatt en båt gjennom flere sesonger uten problemer. Jeg solgte Baylineren min i mai -13 til en pris jeg var fornøyd med og jeg hadde mange som var interessert (i det mange kaller et vanskelig marked). Båten var solgt og overtatt på mindre enn 2 uker. Verditapet på båten ble ca.25000 kr.pr.sesong, i et marked som har gått betydelig ned de siste 3 årene. Du får generelt mye for pengene ved å kjøpe en brukt Bayliner, ettersom prisene ofte er vesentlig lavere enn mange sammenlignbare båter. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Godt å høre at det er sånne erfaringer også :0) Takk! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Vi hadde en 2858 i 7 sesonger. Båten tok vi inn fra USA og pusset helt opp. Monterte en Steyr 256 med bravo 2 diesel X drev, motoren var bare akkurat stor nok til denne båten. Gjorde ca 29 knop. Solid båt men finish ikke helt på topp originalt. Laget vegg mellom pantry og sovekabin fremme på denne, så det er fult mulig. Lykke til Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Kweelhouse Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 (redigert) Bayliner 3058 synes jeg er den fineste bayliner fra 28 til 35 fot, men har ingen erfaring med den. Er litt skeptisk til Steyr motorer, har dårlig erfaring med 144VTI SOLAS. Mulig 256 er bedre......... Redigert 10.Oktober.2013 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 SoBo: Så gøy å se bilder - takk! Skjønner det er muligheter :0) Kweelhouse: Har hørt at denne motoren er bra, men skal forskes mer på før evt handel. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Hei Jeg hadde en slik av samme årsmodell og var veldig fornøyd med båten. Masse utstyr og fine løsninger. Dog hadde jeg litt problemer med lekkasjer rundt et par vinduer, og dette tror jeg er en svakhet på flere Bayliner båter. Jeg hadde en 300 hk. V8 GM diesel, og opplevde dette som akkurat nok. Spørs om ikke Steyr motoren vil bli i snaueste laget selv om den er lettere. 3058'en er vesentlig større og tyngre enn 2858'en som en annen refererer til ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Takk for tilbskemelding! Jeg må undersøkedette med motor videre før evt handel. Er ikke avhengig av en veldig rask båt, men båt og motor må jo passe sammen :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Steyr motorer går for å være knall gode motorer (selvfølgelig noen som er uheldige, slik er det f.eks med yanmar også) Disse blir mye brukt i mob. båter i f.eks Nordsjøen å det er ikke uten grunn. Dersom man googler finner man meget lite negativt om disse,' Vi kjørte i underkant av 600 problemfrie timer med vår. Skulle bare mangle. Er det noe man lurer på i forhold til steyr`n, ring til Univa som er hovedimportør. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
junior 1 Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Hei Har en Steyer 256 med Volvo DPG drev i en Joda 7900, motoren er i fra 2007 og har gått 470 timer uten et feilslag, det er heller ikke noe røyk i fra denne ved oppstart. Har hatt service i fra lokal Steyer forhandler hver vår til en ok pris, feks. koster skifte af register reim med vannpumpe, løpehjul og glødeplugger 8000 + moms så er etter det jeg skjønner på andre ikke noe spesielt dyrt. Reis og se selv på båt og motor og ha komentarene her inn i bakhode ved en bestemelse Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Hvis det er båten i Vennesla hadde nå jeg vært litt skeptisk. Ikke engang gidde å vaske båten litt før det skal tas bilder for salg, da tenker jeg mitt om hvordan båten forøvrig er blitt holdt. Liker for min del ikke den åpne løsningen på en så stor båt, dvs uten adskilt lugar, men det er sikkert en smakssak. Her må du sikkert også (hvis det er antatt båt det gjelder) legge inn en del penger og innsats til oppshining/oppussing. Samtidig ser det jo ut til at du bor i nærheten av salgssted, så da må det vel være kurant å ta seg en tur og se på båten. Koster ikke noe det, men jeg er som sagt skeptisk til denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44276906 Kanskje handler det bare om riktig pris....ikke vet jeg. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kweelhouse Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Hei! Dette er andre skipet jeg er på med MOB båt og 144VTI SOLAS motor. Vi har hatt store problemer med begge. Men det er mulig at 256 motoren er bedre....... Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Jeg har hatt en Bayliner 2858 med Steyr 256 og Bravo 2 i noen år, og var fornøyd med både båt og motor. De som har negative kommentarer om Bayliner er ofte de som aldri selv har vært eier av en.... En 3058 er nok endel tyngre enn den jeg hadde, og jeg vil si meg enig med de ovenfor her som mener Steyr 256 blir i minste laget. Lastet for ferie med pikk og pakk og fulle tanker vil jeg tippe du vil slite med å komme opp i plan..... Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Det er jo litt greit å komme i plan... Takk for råd:) Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Dersom det den på erkleiv hadde jeg prutta godt ja. Den er ikke godt holdt kjenner til han som selger. Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Takk scand26hc ;0) Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Lykke til om du vil kan jeg ta en tur å spionere for deg.. hehe Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Spionasje mottas med takk ;0P hihi Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Skal se om jeg ikke får dratt rumpa mi opp dit i morgen om du sender nr ditt på pm så kan jeg sende mms... Sitér dette innlegget Link to post
Rødbyen Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Takk for hjelpa alle sammen! Vi ser oss videre om etter drømmebåten - større enn denne :) Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Eneste jeg har hørt om Bayliner er at det virker som det er tungt solgte båter. Lykke til med båt handel Dette har jeg og hørt, og spør man andre båtfolk om råd er ofte svaret "må ikke finne på å kjøpe Bayliner. Drittbåt du aldri får solgt igjen". Jeg har fulgt med på segmentet planende/halvplanende cabincruiser fra 27-32 fot pris 250-400k i et par år. Mitt inntrykk er at de baylinerene som ser bra ut ofte blir solgt fort, og gjerne lenge før andre båter i samme segment, f.eks scand adriatic/baltic, storebro, searay osv. Av de vel 100 båtene jeg har fulgt med på er det baylinerene og princess 286 rivieraene som blir solgt først. Jeg er av den oppfatning at Bayliner kan gi deg masse båt for pengene i forhold til andre merker, og med rett pris blir de solgt forholdsvis fort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.