Jump to content

Ford Sabb 2401E erfaringer?

utsjaa64

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer å kjøbe en båt med en Ford Sabb 2401E. Motoren er gått 1400timer, men er nyoverhalt og det er byttet registerreim. Har prøvd å finne litt info på nettet om denne motoren, men finner ikke så mye. Er det noen her inne som har erfaringer med denne motoren? Er den driftsikker, er det mulig å få tak i deler osv. ?

Hva er viktig å se etter hvis jeg skal ta meg en titt på den?

Når det kommer til min motor så har båten vært i familien siden den ble bygd, og det eneste som har vært med den er; vannpumpe, dynamo, og nå begynner starteren å tulle litt. Ellers så er dette en knall motor som bare går og går. Har vært ute av båten en gang for litt oppfrisking av farge.

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Jeg har hatt en slik, men startvansker og dårlig deletilgang fikk meg til å oppgradere til Ford FSD. 2401 har ikke verdens beste rykte, for å si det slik...

Banarne: Om du skulle trenge ny starter så har jeg en liggende fra min gamle. Har solgt mye deler, men noe har jeg fortsatt igjen...

Min 2401E holdt snaut 1800 timer før den ga opp ånden.

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...