utsjaa64 Startet 14.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2013 Hei. Jeg vurderer å kjøbe en båt med en Ford Sabb 2401E. Motoren er gått 1400timer, men er nyoverhalt og det er byttet registerreim. Har prøvd å finne litt info på nettet om denne motoren, men finner ikke så mye. Er det noen her inne som har erfaringer med denne motoren? Er den driftsikker, er det mulig å få tak i deler osv. ? Hva er viktig å se etter hvis jeg skal ta meg en titt på den? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 14.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2013 Jeg har en slik York motor. 54hk. Har stått i båten siden 1980 og aldri noen store utfordringer, deletilgang kan være et problem, men det meste er å få tak i. Min har gått 3300 timer og like fin enda. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Møkkalasset Svart 14.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2013 Noen nyttige tips i denne tråden kanskje: https://baatplassen.no/i/topic/12273-vannpumpeproblem-fordsabb-2401e/ For øvrig bruk google-søk funksjonen oppe til høyre på BP-siden. Sitér dette innlegget Link to post
utsjaa64 Svart 14.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2013 Har brukt søkefunksjonen, har også lest tråden du lenker til. Står en del om vannpumpen og tilgang til diverse andre deler, men ikke noe om brukererfaringer og diftssikkerhet på selve motoren. Takk for svar uansett :) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 14.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2013 Når det kommer til min motor så har båten vært i familien siden den ble bygd, og det eneste som har vært med den er; vannpumpe, dynamo, og nå begynner starteren å tulle litt. Ellers så er dette en knall motor som bare går og går. Har vært ute av båten en gang for litt oppfrisking av farge. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
index Svart 15.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2013 (redigert) Jeg har hatt en slik, men startvansker og dårlig deletilgang fikk meg til å oppgradere til Ford FSD. 2401 har ikke verdens beste rykte, for å si det slik... Banarne: Om du skulle trenge ny starter så har jeg en liggende fra min gamle. Har solgt mye deler, men noe har jeg fortsatt igjen... Min 2401E holdt snaut 1800 timer før den ga opp ånden. Redigert 15.Oktober.2013 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TMe Svart 15.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2013 Tidlige utgaver av York-motor hadde ikke 1x glødeplugg pr. sylinder og måtte ha nafta innsprøytning for å starte. Styr unna disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.