sr richard Startet 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2013 Hei alle sammen...... Sitter I en båt med rådebank å tenkte jeg skulle ta jobben med å bytte lagrene I veiva, Er det mulig å få tak I ramme å rådelager og om noen vet om bolten til råden kan presses ut eller om skinkene må dras av....? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Hei. Sabb G har "flytande" kryssbolt. Så den går fint å presse/dytte ut. Veivlageret er todelt, så det og går fint å demontere. :-D Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
sr richard Svart 19.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Ja men det er bra.... får bare håpe det er mulig å skaffe lagrene på skf da... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 Veiva må deles på Sabb G. "Diesel 248" tar feil her, men veivstanga er dog delt. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Det er muligt. Men eg har vert bort i fleire Sabb G modellar der sjølve veivlageret er todelt. Det blir holdt saman av to verbus tensil lock boltar. Eg har gjerne bomma litt på definisjonen, kan hende sr richard meinan eit anna lager. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
index Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Etter hva jeg har forstått er rammelager ikke lengre til å få tak i til disse motorene. I alle fall ikek til de eldre modellene. Men sjekk med Sabben i Bergen, de har litt fortsatt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dinamo Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Hvis eg har misforstått dette fullstendig, so er lagerhuset i veivstaken delt, men sjølve lageret er eit rullelager, og for å skifta det må veivakselen delast. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Ja det kan godt hende. Men på husket frå ein annan tråd her på forumet, så trudde eg at rullene i rullelageret løp i skåler/godset til råde. Slo opp i bruk og deleboka for Sabb G. Der står det riktig nok at ein må dele veivakselen for å skifte veivlageret ja. Eg forveksla nok tilfellet med mindre reperasjonar der ein ikkje treng å skifte heile lageret. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
index Svart 21.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 Se side 36 her http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=3&ved=0CEMQFjAC&url=http%3A%2F%2Fnettbutikk.sabb.no%2FDokumenter%2Fviewfile.aspx%3Fid%3D516&ei=18lkUoHdGuni4QTsuoGoCA&usg=AFQjCNEo0OQF3kkipODypOw7odFwYPgiMA&bvm=bv.54934254,d.bGEfor utførlige forklaringer på hva og hvordan dette gjøres. Ingen enkel prosedyre... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sr richard Svart 21.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2013 takk for mye bra svar, skal se hva jeg gjør, har fått pris på ny veiv med lager, til 4200,- er kansje ikke så ille det da Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 4200kr for veiv med lager vil eg no påstå at er eit kupp! Lykke til med overhaling! :-D Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Honduras Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Du får jo komplette gamle tresnekker med G10 nærmest kastet etter deg. Jeg hadde bare fått tak i meg en slik, nappet ut motoren og satt den i båten din. Så kan du beholde gamlemotoren som delemotor. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
sr richard Svart 12.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Hei igjen alle sammen..... Da har jeg startet på prosjektet å ett lite spørsmål har jeg kommet på. ...... På den Nye veive er det ikke hull med gjenger til å feste en stålring på den ene skinken...... er dette noe som må være der?, har ikke sett det før på noen andre veiver Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 12.November.2013 Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Meiner du den ringen som oljefiltrerings pappen skal ligge i? Den er jo ikkje så voldsomt kritisk. Viktigare med magneten i bunn. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
sr richard Svart 17.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2013 Ja det var den........ så nå blir det uten...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.