niasjan Startet 19.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2013 Hei. Skal leie seilbåt i en uke i jula på Gran Canari. Båten ligger i Las Palmas. Håper noen på forumet har noen råd om seilingsruter og praktiske ting vi bør tenke på da dette er første gang vi leier båt. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 19.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2013 (redigert) Skulle ju helst låta någon med egen erfarenhet komma på banan, men spontant så kan man väl säga att Gran Canaria är omgivet av stort hav och att det ofta blåser en del mest från NO då. Det finns ganska få trevliga hamnar. Spontant kommer jag att tänka på Los Christianos, Puerto Rico och Mogan på Gran Canaria och Colon och Los Gigantos på Teneriffa. Men det finns säkert några till. Det blir väl en 100 NM att segla runt Gran Canaria och det är väl sådär 35-45 NM open sea enkel tur till Teneriffa. God tur! Redigert 19.Oktober.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
niasjan Svart 23.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 Er det ingen som har noen erfaringer fra Gran Canaria og omegn. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 På en uke rekker du vel ikke annet enn en tur innom de andre Kanariøyene, om du ikke tenker seile 24/7 .. Så da er det vel bare å finne kartet og sjekk de andre øyene som ligger nærheten... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
niasjan Svart 23.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 Er klar over det, men tenkte at noen hadde vært der og kunne anbefale noen marinaer eller noen fine plasser å ankre opp da vi har liten tid og helst ikke vil bruke tiden til å lete. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 23.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 Har seilt fra Pasito Blanca som ligger litt syd for Maspalomas og til Tenerife og La Gomera. Fint å ligge for anker utenfor Arguineguin, beste havnen på den delen av GC er Puerto Mogan, fint også å ligge for anker utenfor. Vær klar over at det kan oppstå heftige plutselige vinder mellom de store øyene . Det kan være mye svell inne i havnene, spesielt på Tenerife kan det være veldig urolig i havna. Favoritten min er La Gomera - lang molo med med lite svell innerst i havna. Observerte mye hval mellomTenerife og La Gomera. Stort sett lett å navigere mellom øyene -landkjenning over alt , minimalt med grunner og skjær. Pass opp for hurtigbåtene mellom øyene - bølgedalene er så dype noen ganger at de kan være vanskelige å oppdage. Sitér dette innlegget Link to post
niasjan Svart 23.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 Takk for finst nyttig info.⛵️ Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 23.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2013 Send meg en IM hvis du vil ha mer info. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Jeg har vært i seilbåt i området et pr mnd og har følgende mening: Gode havner i området, om du plukker opp båten i Las Palmas så er du allerede i den fineste og desidert billigste havnen på kanariøyene, Mogan er kanskje koseligere om man kun skal være et par dager. Seiler du ned fra LP mot Porto Rico/Mogan på østsiden av Gran Canari regn med en doblig av vindstyrken fra ca flyplassen og ned til du begynner å runde og komme på nedsiden omtrent ved Las Salinas. Ærlig talt så vil jeg si at det ikke akkurat er verdens navle når det kommer til fine seilingsområder, jeg ville kanskje vurdert å hatt LP som base og seile en dagstur eller to, evnt seile over til Furteventura det er vel 50mil. Smak og behag, det er veldig fint å bo i LP marina utenom ARCsesongen, du bor stille og rolig med byens billigste og beste restauranter rett ved, en skikkelig by som har mye å by på rett over motorveien og leier du bil så kan du utforske øyen, kombinert med dagsseilasturer. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Enzo, er det mulig å få leid båt i havnen i Las Palmas for å bo der i noen uker? Har selv gått rundt i området og synes det er et hyggelig sted. Og med byens kultur og faciliteter i gåavstand, og småturer " på fjorden":) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
VannTro Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Ikke prøv å seile til Mogan.....men Puerto Mogan er en fin havn hvor Norske seilere stadig ligger. Derfra kan du også bli med på U-båt som har innmontert masse vinduer slik at du kan gjøre deg kjent med havbunnen og liver der Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
niasjan Svart 28.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Takk for mye fin info.:-) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Enzo, er det mulig å få leid båt i havnen i Las Palmas for å bo der i noen uker? Har selv gått rundt i området og synes det er et hyggelig sted. Og med byens kultur og faciliteter i gåavstand, og småturer " på fjorden":) Tror det er båtutleie i havnen i Mogan men er ikke bombesikker. Det er jo rundt 1600båtplasser der og masse folk så at det ikke skulle finnes båtutleie ser jeg på som utrolig om det ikke er det. Ellers er jo Mogan fint da, ute på moloen der finner du Chalina Charter som er en princess på rundt 40fot med kaptein Nips, en god venn av meg som tar folk med ut på fiske og badeturer. Det kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.