ynroenn Startet 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2013 Hei! Har en 5m lang landgang ned til flytebrygga mi. Da jeg bor ved elv, varierer vinkelen på den mye. Nå peker den så bratt nedover, at jeg har hatt et par mindre uhell på vei ned....(ingenting brukket...) Har prøvd å montere sklisikringstape, men den blir fort full av løv/barnåler/skitt, og mister sin funksjon. Er det noen som har noen tips til å gjøre landgangen sikrere å gå i nå når vannstanden er lav? F.eks. skråskjærte lekter som monteres inneimellom? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Kan du ikke bare montere lektene rett på flasken. Jo brattere det blir, jo mer vil kanten på lekten "stikke opp". Og bruk støvler med hæler som kan legge seg mot lektene, ikke bare flate joggesko. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
sblangga Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Du kan jo også prøve med maling med fugesand i. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Du får gummimatter på rull til en lattelig lav pris på biltema. Er beregnet for å skjæres til og plasseres på dørken baki varebiler. En sånn rull som deles på langs holder i massevis. Sikres med tverrlekter. God knall. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Jeg finner ikke gummimatte på rull hos Biltema, har du artikkelnummeret? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SoBo Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Jula har, men ikke akkurat latterlig billig: http://www.jula.no/gummimatte-10x1m-375003 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
tb55 Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 http://www.midthaug.no/display.aspx?menuid=-37 Noen striper med strekkmetall er det jeg vil kalle sklisikring. Sikkert dyrere en gummimatte, men kan bli en billig forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein-Nemo Svart 24.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2013 Fungerer også bra med not som festes til underlaget. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Mange gode forslag, takk for det:) Er ikke helt klar for å kle landgangen med heldekkende gummi, er også i tvil om hvordan det vil takle snø/is osv. Heller litt til å montere lekter, evt. strekkmetall lister. Får prøve å finne gunstig mellomrom mellom listene slik at det passer med der en vil sette ned beina. Ikke bare å bruke trappeformelen heller, da vinkelen på landgangen varierer mellom 0 og 35 grader. Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 26.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2013 eg la vanlig hønsenetting på gangveien hos meg,la den runde kanten og stemplet de fast med lekter langsetter, det hjelper veldig godt både sleipe planker, og når det blir frost, denne gangveien ligger på skrå langs en bergvegg, ut til flytebrygga lagde eg en gangvei av 2x6 plank, med bredde på 80cm, samme plank på tvers med 80cm i mellomrom, kjøpe galvaniserte rister som brukes i sauefjøs!!, istedenfor strekk metal, gjør samme nytten,skar dei til og skrudde dei på, snøen forsvinner, og er ikke glatt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.