Jump to content

Sklisikring av glatt landgang

ynroenn

Recommended Posts

Hei! Har en 5m lang landgang ned til flytebrygga mi. Da jeg bor ved elv, varierer vinkelen på den mye. Nå peker den så bratt nedover, at jeg har hatt et par mindre uhell på vei ned....(ingenting brukket...) Har prøvd å montere sklisikringstape, men den blir fort full av løv/barnåler/skitt, og mister sin funksjon. Er det noen som har noen tips til å gjøre landgangen sikrere å gå i nå når vannstanden er lav? F.eks. skråskjærte lekter som monteres inneimellom?

Mange gode forslag, takk for det:) Er ikke helt klar for å kle landgangen med heldekkende gummi, er også i tvil om hvordan det vil takle snø/is osv. Heller litt til å montere lekter, evt. strekkmetall lister. Får prøve å finne gunstig mellomrom mellom listene slik at det passer med der en vil sette ned beina. Ikke bare å bruke trappeformelen heller, da vinkelen på landgangen varierer mellom 0 og 35 grader.

eg la vanlig hønsenetting på gangveien hos meg,la den runde kanten og stemplet de fast med lekter langsetter, det hjelper veldig godt både sleipe planker, og når det blir frost, denne gangveien ligger på skrå

langs en bergvegg, ut til flytebrygga lagde eg en gangvei av 2x6 plank, med bredde på 80cm, samme plank

på tvers med 80cm i mellomrom, kjøpe galvaniserte rister som brukes i sauefjøs!!, istedenfor strekk metal,

gjør samme nytten,skar dei til og skrudde dei på, snøen forsvinner, og er ikke glatt :flag_bp::flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...