Bitteliten Startet 26.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2013 Skal løsne en stor skrue med rett spor i bunnen av et seildrev. Har sett etter slagtrekker, men største rett biten der er 10 mm. kom på at jeg har sett løse 1/2" piper til store umbraco skruer. Finnes tilsvarende til rettspors skruer? Feks 2-3 cm lange? Har lest jula.no og biltema.no opp og ned uten å finne, så nå ber jeg om litt hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Hvis du ikke har egnet versktøy så sett en dor helt ytterst i sporet og gi den et slag riktig vei med hammeren. Det gir et godt moment og skruen løsner. Den kan dras til igjen med en vanlig stor skrutrekker. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Det enkleste er slagskruejern.Pipe som skrujern er vansklig å holde kansje bra på muttertrekker.Mulig Wurth har pipe som skrujern Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Biltemas slagtrekker har bare 10mm bits. Blir puslete her.. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Største jeg har funnet til slagtrekker 12mm http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Skrutrekkere-og-Bits/Bitssett/Kraftbits-516-20-stk-71507/ Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 (redigert) Jada. De finnes. Du bare går til en velassortert maskinforretning. M.a.o. en faghandel. Prøv f.eks. din lokale Proffpartner. De har denne http://www.luna.no/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V50&kat_bid=V50&dokid=5103569&katnr=4&katsektnr=914 I tillegg til et sett med slagtrekker og div. http://www.luna.no/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V50&kat_bid=V50&dokid=5151009&katnr=4&katsektnr=948 Skal du ha noe større enn dette må du nok opp i 3/4". Selv hadde jeg nok prøvd med dor først. Redigert 26.Oktober.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Jeg løsnet en tilsvarende skrue for en kamerat på et seildrev. Jeg brukte den største skrutrekkeren (tror den var fra BT), la meg på med full tyngde, og trakk med en skiftnøkkel på trekkeren. Den kom Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Proffpartner i Moss, eller egentlig litt syd for byen har utrolig mye flott verktøy. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jakob T Svart 26.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 Bruker å komme lett med slagtrekker Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2013 (redigert) Prøvde det Komodo. Nada respons :-) Jacob Jansen heter butikken Lars. De er bra ja. Godteributikk ;-) Redigert 26.Oktober.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Har løsnet mange gjenstridige skruer med gammeldags borvinde med skrutrekker. Dette var standardverktøy hos skimakeren før i tiden når han skulle skifte bindinger på hoppskiene. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ask Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Hei Eg reknar med at det er skruen til å drenera olja det er tale om. Eg har hatt same problemet på våre SD20-drev. Eg fann ein liten meisel som passa i slagtrekkaren, og slipte meiseleggen slik at den passar i sporet. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Hvis du har tilgang på luft, ville jeg prøvd en luft-trekker og latt denne jobbe. Jula har tilbud på elektrisk til 299,-http://www.jula.no/muttertrekker-1-2-325nm-009005 Redigert 27.Oktober.2013 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Ofre et kort skjøtestykke og ta det med på besøk til smergelskiven. Husk kopp med kjølevann! Litt finsliping og du har superbit som tåler både slag og kraft. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 Jeg bruker en sånn en til å få ut gjenstridige skruer. Et lite kakk, og skruen er løs. Riktignok ikke samme fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 (redigert) Lignende sett hadde Biltema, nå finner jeg denne ikke like lett let å finne bit. side 1074 http://tess.no/produkter/ side 1105 slagskrutrekker Polar VH4790-0015 Redigert 27.Oktober.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 27.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2013 600 kroner hos Tess. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 (redigert) Det leveres godt utvalg av 1/2"-piper med innsatt umbrakosekskant. Disse har jeg sett i minst 14mm og med lengder på 100-200 mm.Det skulle være en smal sak å slipe enden av denne sekskanten til å bli et grovt skrujernspor. Problemet vil være å holde det på plass i sporet når du begynner å vri med stor kraft.Den beste løsningen er trolig en saftig slagtrekker og ett durabelig velrettet slag med en minst 2-kgs hammer - ikke noen forsiktige småkakk, de ødelegger bare sporet .... Redigert 28.Oktober.2013 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Komodo Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Ja, det bør funke. Bare pass på hvis du skal slipe en unbrako til flatspor at du kjøler den i vann ofte slik at du ikke mister hardheten i stålet, da er den ødelagt. Et solid knakk med en feisel gjør nok susen, ikke noe koseslag med en snekkerhammer Prøv med litt varme også. Det kan jo hende forrigemann har tatt på litt locktite, hvem vet? Den mister det meste av styrken ved 80-100 grader hvis jeg husker rett. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mulligan Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Dersom du ønsker å slå et hull i det nedre gearhuset er det bra. Skal du løsne tappeskruen gir du et lite kakk. Du skal kun få pakningen til å slippe. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Riktig verktøy er halve arbeidet sies det. Og det er helt korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 På mitt 290drev måtte jeg ta det etter konservering, når alt hadde fått god temp. Da løsnet det med et par slag på skrutrekkeren. Varme gjør alltid susen, på korrodert og rustet faenskap Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Dersom du ønsker å slå et hull i det nedre gearhuset er det bra. Skal du løsne tappeskruen gir du et lite kakk. Selvsagt! Glemte at det kanskje er litt skjøre deler det er snakk om i farta. Nå har jo forøvrig trådstarter fått mange gode tips, så hvis den ikke kommer nå er det nok best å gi opp Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ribtjenester Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Regner med jeg har, har du noe bilde av skruen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Zachariassen Svart 30.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 Vi har på lager slagtrekker med 12mm flatsportrekker , men vi kan skaffe pipe med 1/2" firkant i 12-14-16-og18mm rettspor. Mvh Kåre Zachariassen Zachariassen Jernvare AS Hegermanns gate 23A, 0487 OSLO Tlf: 22 71 16 00 Faks: 22 71 16 01 E-post: butikk@underligeskruer.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.