Fjord21DC Startet 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2013 (redigert) Kunne tenkt meg å støpe opp noen sittekasser til førerstol i stedet for stolsøyler. Stolen bør sitte på et topplokk med hengsler og bør kunne vendes fremover slik at man kan få tilgang til et oppbevaringsrom i kassen. Hvordan bør jeg gå frem her? Ønsker egentlig ikke å plaste inn kryssfiner eller bruke flere tusen kroner på King Starboard plater.. Treverket antar jeg vil råtne over tid og det gidder jeg ikke.. Vurderer Litex/ Wedi/ Tetti plater, 30mm som ramme og støpe utenpå det for deretter å sparkle for slett finish! Hva tror dere om dette? - Vil platene løse seg opp av polyesteren? Platene er dekket av glassfiberarmert mørtel. - Vil platene tåle vekt og tyngde fra en voksen person i røff sjø, eller vil de knekke? - Vil glassfiber og polyester faktisk hefte på platene? Noen av fordelene med slike plater: - Vanntett og fuktresistent - Sopp- og råtesikkert. - Svært god trykkfasthet og bøyestivhet. - Perfekt underlag for flis - God vedheft. - Utallige bruksområder. - Gode isolerende egenskaper. - Lav vekt - Kostnadseffektivt - Tidsbesparende - Miljøvennlig Synspunkter? Har noen laget noe tilsvarende og har tips? Hvis jeg må bruke kryssfiner, hvilken type og tykkelse bør brukes? Kassene skal ha glatt overflate og lakkes til slutt.. Redigert 29.Oktober.2013 av Norcem21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Hva med å bygge en ramme i imprignert 2"x 2". Som du kler opp med tynne kryssfiner. Som du deretter støper bare på utsiden, og maler med våtromsmaling inni oppbevaringen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 29.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Ja, ingen dum idè det heller faktisk.. Hvilken type kryssfiner tåler et vått miljø uten å delamineres? Brukte merantifiner i en annen båt jeg hadde og det gikk 1 år så var alle platene delaminert! Kunne plukke fra hverandre lag for lag.. Disse var også limt med vannfast lim og klassifisert for våte miljøer Stoler derfor ikke helt på kryssfiner.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Eller du lager en form og støper kassene i polyester og duk. Mye arbeid men ... Noe ala det jeg gjorde med baugspydet (ifra #19 og utover) https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fjord21DC Svart 29.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Mulighet det også SoBo, men tror det er for mye jobb (styrer med mye annet også ved siden av jobb, familie osv).. Flott resultat du fikk! Lekkert arbeid! Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Hei SoBo ! Hva slag plater brukte du til form for baugspydet ?Jeg har tenkt å bruke hard huntonit,og tenkte at den er så glatt at jeg kunne bruke den uten noen overglatebehandling ?Muligens jeg må gjøre det slik du gjorde.Jeg har planer om å lage nye luker over motoren på uteplassen. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Heisann! Jeg brukte baksiden på slike smartpanel veggplater. Var vanskelig å få støpen ut av forma je, så viktig et overflaten er meget glatt Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
hanto1 Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Støper du inne finer av bra kvalitet ( på begge sider) kan dette holde i flere tiår, hvilken tidshorisint ser du for deg? Ellers lan du lage kasser av divinycell., men dette blir litt jobb . Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 30.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Tja, ser for meg en del år.. Hvilken finertype ville du anbefalt? Tykkelse? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 (redigert) Jeg har vært vant til å bruke bjørkefiner av god kvalitet. Det var hos en båtprodusent. Du må nok også belage deg på ventilasjon i dette rommet. Redigert 30.Oktober.2013 av taunus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.