Jump to content

Kjøp av radar, anbefalinger?

Roger og Olina

Recommended Posts

Hvis du kun er ute etter en radarskjerm kan du godt kjøpe en eldre plotter med antenne og bare bruke radaren. Jeg hadde selv en Furuno navnet 1833 som jeg solgte i fjor, den hadde gjerne en utdatert plotterdel (som uansett aldri hadde vert i bruk) men ga ett kjempefint radarbilde, min nye Furuno navnet 3D er iallefall ikke bedre enn den gamle.
Vil anbefalle fargeradar da det er enklere å skille sterke og svake ekko med de, og kobler du inn kompass og gps får du i tillegg historikk på radarekko slik at du raskt kan skille ekko som beveger seg.

Du kan kanskje skrive litt om hva du har fra før?

Hvis du har Garmin-plotter, eller planleger kjøp av Garmin-plotter, så virker dette som gode tilbud:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=37091682&searchQuery=raymarine

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

ser det ble lagt ut en Raymarine C80 med radar til salgs på finn i dag. 9000kr.

Det er motorbåt det skal monteres på, er det ikke det? -tenker da på at om det var seilbåt med radar på mast akter, så ville det vært viktigere med en moderne bredbåndsradar med lite stråling. -i hvert fall etter min vurdering.

Ser jo bra ut den. Er i grunnen ute etter kun radar. Er eing med "Frøken Fryd" for mange kokker, jo mer søl he he.

Skal ha den i en Summer Family 27

Hvis du har Garmin-plotter, eller planleger kjøp av Garmin-plotter, så virker dette som gode tilbud:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=37091682&searchQuery=raymarine

Ser jo greit ut det Kenneth. Men som sagt så er jeg ikke ute etter plotter :-) Men hyggelig av deg å sende meg en link.

Kjøpte Furuno M-1715 B/W fra US.

12 - 13 båtpenger levert på døra.

For 4 år siden.

Godt fornøyd.

Er tilhenger av frittstående instrumenter i stedet for kombi (hvis du har plass!)

(Ryker et kombi-instrument, står du plutselig uten både radar, nav. og lodd...) :cryin:

Antar du har en plotter også. Hvis du hadde hatt to multifunksjonskjermer hadde du hatt redundans for både kart og radar. Men så er det selvsagt kostnaden...

Antar du har en plotter også. Hvis du hadde hatt to multifunksjonskjermer hadde du hatt redundans for både kart og radar. Men så er det selvsagt kostnaden...

Det var akkurat en slik løsning jeg hadde på Skibsplasten (med Raymarine e7 og e7d-plottere). Med unntak av ekkoloddet (innebygd i d-utgaven), så kunne begge skjermene vise alt. Bakdelen er selvsagt prisen. Forholdsvis forsvarlig med 7-tomsplottere, men prisen stiger drastisk hvis man ønsker større skjermer.

Dette ser ut som ett godt alternativ på bruktmarkedet:

Raymarine plotter og radar

Riktignok eldre modeller (og 2kw-radar kontra 4kw som er mer eller mindre standard nå), men det virker som en grei pakke med tanke på prisen på 9000 kroner.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...