Brigg Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Har pumpen kun vært ute pga. dieselpumpen er dette scenario utelukket... Dersom akselen på sjøvannspumpen ikke treffer korrekt i sporet på medbringeren kan det medføre at medbringeren trykkes for langt bak. Kanskje ikke veldig sansynlig, men muligheten bør tas i betraktning. Det vil være ganske enkelt å sjekke ut denne mulige feilkilden. Jeg synes fremdeles det høres merkelig ut at motoren skulle stoppe brått 100 m fra land og at feilen skyldes dieselpumpe og dyser. Kan det være en annen årsak ute og går her? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
bladfyken Svart 8.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Jeg tror vel at årsaken til at den stoppet rett og slett var dieseltom og at pumpa gikk som følge av at det kom opp grums og vann når båten ble lagt ned i fart. Har en anelse om at tankmåleren ikke har vist nøyaktig. Pumpa er montert av verkstedfolk med nødvendig utstyr, ikke etter rissemerket alene. Skal prøve å ta ut sjøvannspumpa og se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tjt Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Kom til å tenke på stoppsolenoiden, husker ikke om det skal være spenning når motoren går, eller om den får spenning ved stopp. Kan være at det er noe elektrisk tøys med den da du fikk plutselig stopp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tskjei Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Sjekket komp på motor? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
volvo_penta_ Svart 9.Desember.2013 Del på Facebook Svart 9.Desember.2013 Ved prøvestarting i disse dager er det jo greit å vite at glødeanlegget er 100% i orden også, noen man kanskje ikke tenker like mye over på sommeren når det er varmt. Som REM nevner, hvordan ble pumpen montert? viktig å tenke på at dette også stiller tennings tidspunkt, så dette må være korrekt, ellers kan det være umulig å få start, eller i beste fall svært tungstartet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 9.Desember.2013 Del på Facebook Svart 9.Desember.2013 Her er det snakk om en 41P. Disse har så vidt jeg vet ikke gløding. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
hentor Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Det er så nissete å ikke oppdatere slike tråder, greit å bli skuffet/flådd, men etter noen dager burde man vel for pokker kunne oppdatere. Er jo det slike forum er til for- utveksling av erfaringer og gode råd. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.