jolleali Startet 3.November.2013 Del på Facebook Startet 3.November.2013 Hei, når motoren sviver så kommer det kontrollståle ja. Men etter å ha svivt et par minutter så går kjølingen ujevnt. Så det mener at noen ganger går stålen bra og noen ganger så kommer det ingenting, og motoren kommer opp i temperatur. Har byttet impeller og har holdt høytrykkspyleren inn i kobberrøret så allt skit kom ut. Men fortsatt oppstår samme problem. Noen sa til meg at "temperaturføleren" kan være ødelagt, og den føleren bestemmer hvor mye vann som skal slippes gjennom, så feilen kan ligge der. Men er ganske usikkert. Motoren er fra 1979 en Evinrude 9.9/15hk. Sitér dette innlegget Link to post
Jo-morth Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Jeg hadde samme problemet på min 15hk zusuki. Litt trykkluft fikset saken. Det hadde lagt seg for noen saltkorn i kanalene som til slutt tettet utløpet for pilotstrålen. Jeg satte trykkluftspistolen i pilothullet og ga full trøkk Etterpå har strålen kommet som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 Temperaturføleren som noen nevnte er nok termostaten. Den pleier å sitte under et lite lokk på topplokket. Denne kan nok være verdt å sjekke. Hvis du tar den ut og setter på lokket igjen,kan du prøvekjøre motoren å se om den kjøler bra da. Gjør den det kan du nok bytte termostaten. Kan kjøre uten termostaten også,men da får ikke motoren riktig arbeidstemp på tomgang og lavere hastigheter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.