Jump to content

Kalesjevindu som er sprukket opp

great7

Recommended Posts

Hei alle båtentusiaster.

Jeg har et kalesjevindu som sprakk opp da jeg skulle måke vekk snø, og det tydelig var veldig porøst i plasten. Til nå har jeg bare hatt gaffatape for å holde det tett, noe som har fungert på en brukbar måte. Men dette hverken ser veldig pent ut eller fungerer som noen langsiktig løsning.

Det burde jo finnes noe som kan brukes her som er både rimelig og enkelt vil jeg tro. Det er her deres erfaringer og tips kommer inn i bildet.

Noen som har en bra løsning på dette problemet og evt har vært borte i noe lignende tidligere?

Har man innledet et forhold til noen med en symaskin burde det være en smal sak. Bruk bare tråd som er godkjent for kalesjer.

Kanskje det er det man skal gjøre ;-)??

Ringte litt rundt i dag til de som driver med slikt i Stavangerområdet.
Prisene ligger mellom 800-1500,- for å bytte vindu i kalesjen som er ca
120x100cm stort. Litt overpriset synes nå jeg, så jeg tror jeg velger å
gå for å prøve å ordne dette selv på en alternativ måte.
Noen tips?

Kontaktpapir !! Da jeg fikk hull i to av vinduene på forteltet til campingvogna for noen år siden, kjøpte jeg kontaktpapir og limte dette på begge sider av hullet. Det syntes nesten ikke, og holdt de tre årene vi brukte det forteltet. Neppe en bra permanent løsning, men absolutt en bra og billig midlertidig løsning :-) Kontaktpapir får man jo kjøpt hos de fleste bokhandler, og hos butokker som selger kontorrekvisita !

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Et plastvindu som har blitt sprøtt har det lite for seg å fikse på. Skift det ut, det koster ikke stort!

enig, solstrålene tærer på alt av plast, så når det begynner å sprekke opp så vil lapping bare ha kort varighet.

Men kontaktpapir til nødrep var jo slett ikke dumt :)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kontaktpapir !! Da jeg fikk hull i to av vinduene på forteltet til campingvogna for noen år siden, kjøpte jeg kontaktpapir og limte dette på begge sider av hullet. Det syntes nesten ikke, og holdt de tre årene vi brukte det forteltet. Neppe en bra permanent løsning, men absolutt en bra og billig midlertidig løsning :-) Kontaktpapir får man jo kjøpt hos de fleste bokhandler, og hos butokker som selger kontorrekvisita ! (GT-I9300 )

Kanskje ingen dum ide det der nei. Skal testes ut ihvertfall.

Det enkleste du kan gjøre, er å kjøpe en tape-rull som er beregnet for bruk på byggfolie. Den du får kjøpt på Biltema artikkel 86-8654 til kr 55,- er helt grei.

Jeg har nå holdt liv i en gammel kalesje i 3 år, som står på hele året. Tapen holder i ca. 2 år.

Du må ha tape på begge sider og helst rense med rødsprit.

Etter 2 år begynner limet å slippe, samt at tapen blir sprø.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...