great7 Startet 6.November.2013 Link til dette innlegget Startet 6.November.2013 Hei alle båtentusiaster. Jeg har et kalesjevindu som sprakk opp da jeg skulle måke vekk snø, og det tydelig var veldig porøst i plasten. Til nå har jeg bare hatt gaffatape for å holde det tett, noe som har fungert på en brukbar måte. Men dette hverken ser veldig pent ut eller fungerer som noen langsiktig løsning. Det burde jo finnes noe som kan brukes her som er både rimelig og enkelt vil jeg tro. Det er her deres erfaringer og tips kommer inn i bildet. Noen som har en bra løsning på dette problemet og evt har vært borte i noe lignende tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Det beste er jo og bytte ut vinduet, er ikke noe vits i og reparere på dette Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 http://www.maritim.no/interior-eksterior/tape-og-plastlist/mylartape-til-kalesjevindu-50x3000mm Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 6.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Har noen anelse om hva vinduet koster å bytte? Er aktervinduet på en Sandvik 25 AC. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 aner ikke, 300-500 kanskje Jeg reparerer vinterkalesjen nå, det skal byttes vindu, syes nye kantbånd, repareres en rift og forsterkningene rund knapphullene må syes. For alt dette betaler jeg 2000 Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 jeg betaler ca 800 for bytte av vindu foran på kalesjen min - ca 3 m x 0,7 m Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
JRK Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Jeg betalte Kr. 5000 for bytte av 10 vinduer på en Viksund 340 Kalsesje. Da fulgte det med 2 flasker kalsjeimpregnering. Dette var Flataker Industrier. Thoresen I Tønsberg skulle ha Kr.700/vindu. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Et plastvindu som har blitt sprøtt har det lite for seg å fikse på. Skift det ut, det koster ikke stort! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
avmønstret5 Svart 7.November.2013 Link til dette innlegget Svart 7.November.2013 Har man innledet et forhold til noen med en symaskin burde det være en smal sak. Bruk bare tråd som er godkjent for kalesjer. Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 11.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Har man innledet et forhold til noen med en symaskin burde det være en smal sak. Bruk bare tråd som er godkjent for kalesjer. Kanskje det er det man skal gjøre ;-)?? Ringte litt rundt i dag til de som driver med slikt i Stavangerområdet. Prisene ligger mellom 800-1500,- for å bytte vindu i kalesjen som er ca 120x100cm stort. Litt overpriset synes nå jeg, så jeg tror jeg velger å gå for å prøve å ordne dette selv på en alternativ måte. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 Se nede på siden her: (sjekk også siden føre) https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/page-11 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 11.November.2013 Link til dette innlegget Svart 11.November.2013 (redigert) Ble dobbelt opp dette. Redigert 11.November.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
bilo3 Svart 12.November.2013 Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Kontaktpapir !! Da jeg fikk hull i to av vinduene på forteltet til campingvogna for noen år siden, kjøpte jeg kontaktpapir og limte dette på begge sider av hullet. Det syntes nesten ikke, og holdt de tre årene vi brukte det forteltet. Neppe en bra permanent løsning, men absolutt en bra og billig midlertidig løsning :-) Kontaktpapir får man jo kjøpt hos de fleste bokhandler, og hos butokker som selger kontorrekvisita ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.November.2013 Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Et plastvindu som har blitt sprøtt har det lite for seg å fikse på. Skift det ut, det koster ikke stort! enig, solstrålene tærer på alt av plast, så når det begynner å sprekke opp så vil lapping bare ha kort varighet. Men kontaktpapir til nødrep var jo slett ikke dumt :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
great7 Svart 12.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2013 Kontaktpapir !! Da jeg fikk hull i to av vinduene på forteltet til campingvogna for noen år siden, kjøpte jeg kontaktpapir og limte dette på begge sider av hullet. Det syntes nesten ikke, og holdt de tre årene vi brukte det forteltet. Neppe en bra permanent løsning, men absolutt en bra og billig midlertidig løsning :-) Kontaktpapir får man jo kjøpt hos de fleste bokhandler, og hos butokker som selger kontorrekvisita ! (GT-I9300 ) Kanskje ingen dum ide det der nei. Skal testes ut ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Butokker ja....sånn går det når man skriver med telefonen mens man har det travelt... BUTIKKER er vel kanskje et bedre ord ! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 19.November.2013 Link til dette innlegget Svart 19.November.2013 Det enkleste du kan gjøre, er å kjøpe en tape-rull som er beregnet for bruk på byggfolie. Den du får kjøpt på Biltema artikkel 86-8654 til kr 55,- er helt grei. Jeg har nå holdt liv i en gammel kalesje i 3 år, som står på hele året. Tapen holder i ca. 2 år. Du må ha tape på begge sider og helst rense med rødsprit. Etter 2 år begynner limet å slippe, samt at tapen blir sprø. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.