Ulvis Startet 12.November.2013 Del på Facebook Startet 12.November.2013 Styrekabel vart klipt av ifbm motortjuveri. Eg tenkjer å betale mellomlegg for å få oppgradert til hydraulisk styring. Er det nokon som har erfaring med styringar som feks frå BestMarin.no? Er hydraulisk styring klart å foretrekk framfor mekanisk? Det gjeld Skibsplast 655 2003 modell med Suzuki DF115 påhengsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 (redigert) Jeg monterte Nordflex 150 hk styring fra Best Marin i sommer (fast styresylinder). Helt greit det, og det er jo å foretrekke selv om forskjellen ikke er så enorm i utgangspunktet. Prisen på denne styringa er det jo ingenting å si på. Jeg hadde NFB kabelstyring fra før av (No Feedback styresnekke). De fleste hydraulikkstyringene er jo med bevegelig styresylinder. Det er kanskje mest presist, men da får man ekstra hydraulikkslange i motorbrønnen som beveger seg. Det var det jeg unngikk med Nordflex-styringen. Redigert 13.November.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Luffe82 Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Om vinteren/i kulde er hydraulikk overlegent. Det er også mer driftssikkert om sommeren, hvis montert riktig. Jeg og de fleste av mine venner bruker BayStar. Tar liten plass, enkelt å få tak i deler (ikke det at noen har trengt det enda), Telmo Controll sitter med alt på lager i Oslo. Maritim fører bl.a. disse. Sleipner sin er det det samme med, men denne krever noe mer plass i motorbrønnen. Ved montering, dobbelt sjekk at slangene er koblet på riktig side og vær nøye med luftingen., Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Jeg har baystar på min 655 tror jeg det er så den burde passe. Tror det er fra båten var ny i 2005.. Fikk du ny motor eller ble tyvene tatt? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lme Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Er hydraulisk styring klart å foretrekk framfor mekanisk? Det gjeld Skibsplast 655 2003 modell med Suzuki DF115 påhengsmotor. Ja! Hadde 655 tidligere og den såkalt nonfeedback var dårlig. Hydraulisk styring er overlegent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.