Jump to content

Bytte til hydraulisk styring - Erfaringer ? - Skibsplast 655


Ulvis

Recommended Posts

Jeg monterte Nordflex 150 hk styring fra Best Marin i sommer (fast styresylinder). Helt greit det, og det er jo å foretrekke selv om forskjellen ikke er så enorm i utgangspunktet.

Prisen på denne styringa er det jo ingenting å si på.

Jeg hadde NFB kabelstyring fra før av (No Feedback styresnekke).

De fleste hydraulikkstyringene er jo med bevegelig styresylinder. Det er kanskje mest presist, men da får man ekstra hydraulikkslange i motorbrønnen som beveger seg. Det var det jeg unngikk med Nordflex-styringen.

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Om vinteren/i kulde er hydraulikk overlegent.

 

Det er også mer driftssikkert om sommeren, hvis montert riktig.

 

Jeg og de fleste av mine venner bruker BayStar. Tar liten plass, enkelt å få tak i deler (ikke det at noen har trengt det enda), Telmo Controll sitter med alt på lager i Oslo.

Maritim fører bl.a. disse.

 

Sleipner sin er det det samme med, men denne krever noe mer plass i motorbrønnen.

 

Ved montering, dobbelt sjekk at slangene er koblet på riktig side og vær nøye med luftingen.,

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...