javi30 Startet 18.November.2013 Del på Facebook Startet 18.November.2013 Har en Elwaro 30 fra 1992. Med en Ford Sabb 2715E fra 1973. Motoren sviver stort sett greit men er gammel og lekker litt olje og diesel . I høst når båten skulle vinter-konserveres oppdaget jeg vann i olja. Lurer derfor på å bytte hele motoren, til en nyere motor mer lik alderen på båten, eller nyere. Ønsker tips om hvilke motorer jeg bør se etter, det være seg en Ford - motor eller andre merker. Kommentar fra moderator: Endret tittelen, var 'Sliten Ford Saab 2715E I en Elwaro 30' Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Kan jo overhale den du har? Sitér dette innlegget Link to post
javi30 Svart 21.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2013 Kan jo overhale den du har? Hva koster det ? hva legger man i en overhaling? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Snakk med KD marine trading i bergen, de skaffer deler til denne. dette er veldig slitesterke motorer. Ta en Komp test på motor, er denne bra ville jeg latt underdelen være, konsentrer deg da om toppen, bytte pakninger, tetninger, slipe ventilseter, eventuelt ventiler. Disse har lett for å lekke olje ved ventildeksel, som regel korkpakning, om denne ikke er skiftet er nok den sliten noe som kan være årsak til oljelekkasje Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.