Jump to content

Selvlensende Jolle/Skjærgårdsjeep med styrekonsoll

kjetillunde

Recommended Posts

Jeg har en GH 10 som ikke er selvlensende og har lyst å kjøpe ny litt større jolle hvor jeg slipper å øse... Mellom 11 og 14 fot. Skal brukes til dorging og solskinnsturer. Er det noen tips til selvlensende jolle/skjærgårdsjeep med styrekonsoll?

Tre ting jeg tenker på:

1) Selvlensende

2) Styrekonsoll på høyre siden

3) Rails til å feste stangholdere i

Vet om Hansvik, GH, Vernøy, Bever, Terhi, Askeladden, m.fl. men kom med forslag, kanskje det er noen jeg ikke har tenkt på... Tenker meg noe liknende denne Hobby båten bare rimeligere:

bilde

Søk på finn, sett søkekriterier 0-30.000, motor inkludert, og skriv "selvlensende" "selvlens" "selvlensing" f.eks. i søkefeltet.

Takk for tipset. Gjorde som du sa. Kommer det flere båter for salg til våren?

Fant Askeladden 430 men den går visst veldig hardt i sjø og galloperer med èn person ifølge Lingefan sin erfaring.

Askeladden 445 Hunter hadde vært midt i blinken, men er noe for dyr. Finnes det liknende alternativer som er rimeligere for båt/motor?

Edited by kjetillunde (see edit history)

Søk opp til 40000.. Er mange som kan prutes på.. Ligger en hansvik 380 sport med 25 hk 2006 Mod tohatsu til 35000.. Den så grei ut

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 2 weeks later...

Tror dere Yamarin 4730 eller liknende bowrider kan være ideell for fisking/trolling/dorging?

Eller blir det heller foretrukket en vanlig skjærgårdsjeep som kanskje har litt mer åpen plass? Jeg syntes det virket interressant å kunne slå opp en kalesje i litt ruskete vær på bowrideren...

har en 4500 jeep, i nabobåsen ligger en 4730 bow rider, vville ikke byttet,, den ser veldig trang ut å fiske fra. veldig fornøyd med 4500 da. får kalesje til den og.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Det frister veldig med en bowrider, og hvis styrekonsoll og vindskjerm er litt lengre fremme i båten blir det større akterdekk. Denne

virker veldig interressant. Finnes det noe liknende i Norge? Gjerne i plast...

bilde