Jump to content

MS Hvaler er sjøsatt

Superkul

Recommended Posts

He he, artig å se :smiley: Husker godt at den ble satt under tak på Seut, jobbet i maskinverkstedet den gangen. En representant fra stiftelsen tilbød oss som jobbet der å melde oss inn for 400,- i året, da kunne vi være med å bidra på dugnad. Det lo vi godt av kan du si :giggle: Men det er jo moro å se at de har fått det til til slutt, selv om det tok noen flere år enn antatt.

Hadde en plan om å overvære sjøsettingen, meeen det gikk i vasken :-( får stikke nedom å titte en dag istedenfor :-)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Det er godt og grundig arbeid som er gjennomført i løpet av disse 18 årene -

Vel, husk at du har hjemmehavn i Rogaland Poseidon :giggle: Det er nok ikke alt som kan karakteriseres som godt og grundig arbeid av dette! F.eks. tauet de inn en gjeng fra arbeidskontoret for å bidra. Det foregikk nok litt av hvert i den tiden. Bla ble det sveist inn endel reparasjoner som måtte kappes vekk. Denne båten er jo ikke sveiset, den er klinket... Det er ikke det eneste eksempelet :nonod:

Veldig bra at de har fått dette til, all honnør for det! Men jeg tror nok ikke jeg hadde hatt tolmodigheten med denne typen arbeid. Jeg har absolutt bidratt på dugnader i de foreningene jeg har vært medlem i opp igjennom, og vel så det! Men meningsløst arbeid tar motet fra meg.

Noe av det som kanskje imponerer meg mest er vel motoren. Hørte for mange år siden at den ble funnet på ei dynge i sverige, under masse annet skrot og gravd opp fra bakken. Derfra ble den plukket i biter og bygget opp!