Olevine Svart 14.April.2023 Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 (redigert) Hovedleia her går vel fra Lindesnes til Oslo og da skal du ha grønn på styrbord. Så er det normalt at leia går inn til byene og da skal også grønn være på styrbord side. På kartutsnittene her ser dette ut til å stemme. Redigert 14.April.2023 av Olevine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 14.April.2023 Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 Der det er to adkomstmuligheter inn til havn, feks Arendal, Risør og Kragerø, er det grønt om styrbord når du kommer S fra, men motsatt når kommer N fra. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.April.2023 Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 MYVIVERA skrev for 1 time siden: Hadde det ikke vært naturlig om disse lyktene var motsatt, eller tenker jeg feil? En må les kartet, jeg stussa, etter Hesttangen 053150 Dirigens mini ISO W 2s så skifter de side Lagt inn de nye lyktene som kommer. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
bellen Svart 14.April.2023 Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 Roger jo skrev for 2 timer siden: En må les kartet, jeg stussa, etter Hesttangen 053150 Dirigens mini ISO W 2s så skifter de side Det er jo ikke så rart at det skifter side når du dreier nesten 180 grader. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 14.April.2023 Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 (redigert) Her går vel leia mot by Kragerø, (Kalstad), gjør vel det på begge sider av øya der jeg satt piller. Se lykter som jeg satt ring rundt. Disse burde vel ha vært motsatt. Redigert 15.April.2023 av MYVIVERA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.April.2023 Link til dette innlegget Svart 15.April.2023 Mukig det er for å skille mellon hovedleder , biled og lokale leder? ser også at noen lykter skifrer faarge i den nye merkingen. send en mail til post@kystverket.no Det blir i ulike sammenhenger også brukt andre farledskategorier enn hoved- og biled, for eksempel lokalled. Slike farleder er ikke fastsatt i farledsforskriften, og er kommunenes ansvar. Staten har likevel et generelt overoppsyn med og forvaltningsansvar for navigasjonsinnretninger, jf. havne- og farvannsloven § 19. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MYVIVERA Svart 15.April.2023 Link til dette innlegget Svart 15.April.2023 Ok, da er grunnen forskjell på hoved led og lokal led. Lokal led fører nødvendig vis ikke innover mot steder, byer og nordover som hoved led? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.