Guest Avmønstret# Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Fikk vekket liv i rorkultpiloten ved kjøkkenbordet i gårkveld. Siden den skal holde styringa og være med oss i cockpiten under seilas må den få et navn. Dattera i huset mener det må være et kvinnenavn. Mitt forslag sålangt er Erna. ----- Andre? Link to post
sap_2000 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Vår heter RAYmon (Raymarine) Mvh. SAP Link to post
Lars H. Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Vår som er av type Autohelm, heter Helmer Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SIR DAY Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Gro! Hun var stødig ved roret! BTW: Innenborderen heter "Bertha den stumme" pga at hun ikke har gitt lyd fra seg på ett år. Utenborderen heter Suzi - etter merkenavnet. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Bjørkski Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Min autopilot hedder Thorvald. Samme navn på både den gamle og nye båt.. Link to post
Guest Avmønstret# Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Det er en Autohelm fra Raymarin. Så Helmer og Raymond er jo gode kandidater :-) Spørs om jentene i familien godtar enda en styrmann av hankjønn da men ;-) Hva med Science fiction, noen som husker navna på sentrale roboter i Star Wars, Star Trek og sånt noe? Eller den skumle robot/data greia i romodysseen? Link to post
aileenll Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Mathilde styrer hos oss! En Autohelm st 2000. Aileen ll Link to post
Framtia Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Otto (Ottopiloten), men navnet er lite i bruk. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Honduras Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Skybert er et fint navn på din hemmlige venn. Og han kan være kjekk å skylde på hvis du smeller på land. * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Skybert er et fint navn på din hemmlige venn. Og han kan være kjekk å skylde på hvis du smeller på land. Liten mørk fyr med røde øyne som lager rare lyder og har et rødt lys midt i panna er jo en grei beskrivelse på Autohelmen :-)) Skybert var et godt forslag :-) Link to post
Hulda Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Vår heter Elmer. Det er andre gangen den heter det, gjennom de siste 25 årene. Seiglivet sak. Story: Datteren vår var en sprettdokke som var vanskelig å holde styr på under barndommen. Elmer 1 var en 'tiller pilot'. Datteren kom fra akterkanten av båten, og ramlet ned på piloten der den stod og jobbet mellom skrogsiden og rorkulten. Elmer tok kvelden. 'F&%¤', utbrøt Skipper'n, 'der døde Elmer!' 'Uæææ', skrek datteren, 'Elmer er død, jeg har drept Elmer'. Og det var vel siste gangen Elmer 1 ble sendt inn til reparasjon. Link to post
romsabonden Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Min heter Solveig, og hun er svigermoren min og stadig med på tur, og hun styrer i lang tid med lovnad om en cognac næring kommer fram;) Når vi kommer fram, skulle det være Link to post
Astor Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Robert styrer Astor. Enkelt og greit. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ida Marie III Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Raymarinen vi har ombord heter Olsen.... er jo et etternavn da.. Link to post
Lars H. Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Det er en Autohelm fra Raymarin. Vil du ha damenavvn, kan du jo da kalle den Helmine Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bøljan Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 På min forrige båt het den "styrepilsen" Link to post
Trophy Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Rayfrid Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Fjord28cs Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Vår heter Audun (Automat) etter en kjent figur fra Tramteateret. Raymarin 3000 Link to post
hanto1 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Min heter Rob ( AP22) Rob har desverre pesonlige problemer og er upålitelig. Må på rehab hos Pronav. Link to post
avmønstret5 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 (edited) Vår authelm fra urtiden har styrt oss i slakke buer i mange år. Vi seilte mye i nære østen og den ble døpt Hussein etter vår utmerkede tyrkiske elektriker. Edited December 3, 2013 by pettersand (see edit history) Link to post
jensemann2 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 På forrige båten min het den Kurt. (Oppkalt etter en gammel sjøkaptein ) :) Link to post
Recommended Posts