Jump to content

Valg av motor til en Bella 620DC


jif73

Recommended Posts

Hei!

Jeg trenger en ny motor på min Bella 620DC.

Håper noen som har peiling på motorer kan hjelpe meg med argumenter for hvilken motor jeg bør velge (både i forhold til pris/tilbud, vedlikehold og ytelse)....

 

Har fått følgende tilbud på fire forskjellige motorer:

* Suzuki DF 150 ATL 139.000.- inkl kabler instrumenter. Montert på båt.

* Suzuki DF 175 TL 148.500.- inkl kabler og instrumenter. Montert på båt.

* Evinrude E-Tec 150 147.500.- inkl kabler og instrumenter. Montert på båt.

* Evinrude E-Tec 175 160.000.- inkl kabler og instrumenter. Montert på båt.

 

Håper på gode tips/forslag/argumenter :-)

 

Mvh

Johan Inge Fauske

Link to post

DF150 og DF175 kommer med lean burn teknologi for lavere forbruk http://www.batmagasinet.no/artikkel/suzuki-med-elektronisk-gir-og-gass (de er forøvrig på 2,9 liter som før, ikke 2.6 liter).

(Den gamle 150 heter nok TL og ikke ATL, men nye DF140 og lavere med lean burn heter ATL, med L stamme da).

 

Forøvrig ville jeg nok muligens ha valgt Mercurys nye F150, den er best i test og best på flest områder (før Suzuki DF150TG er testa da).

Vekt, forbruk, støy, vedlikehold osv. er plusspunkter på F150.

 

Fordelen med E-tec er vel hovedsaklig vekta og enkelt vedlikehold (men det gjelder også Mercury F150) samt at E-tec 150/175 kan omprogrammeres til litt mere efffekt hvis man måtte ønske det en gang.

Prisen på E-tec 175 var noe stiv, den er tross alt teknisk helt maken til 150. Regn med litt høyere forbruk på E-tec.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Suzukien er bra men begynner å dra på årene. Derfor de har lansert TG-modellen nå.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ikke bare med elektroniske kontroller. Men lavere forbruk også. Man kan sikkert få en bedre pris enn 20.000 i påslag. .Det er jo kjøpers marked stort sett i dagens båtverden.

Men det var en nissepris på DF175 ja.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...