Jump to content

Gps logging av båt-turer

korsvika

Recommended Posts

Er ute etter et program til Android nettbrett der jeg kan logge total: tid, fart, tur og rute mm.. Dette vil bli kjørt ved hver tur med båten for å få en oversikt av båtbruken i løpet av et år.

Bør kunne lastes opp i et exel format ved synkronisering. Det bør heller ikke være avhengig av nett ved bruk, kun gps !

Har Navionics som jeg bruker som kart/plotter, men føler det blir for mye styr/tungvint å logge hver tur med båten ved bruk av dette programmet.

Ønsker at logg appèn skal kunne kjøre i bakgrunnen, med enkel på/av knapp

Finnst det noe slikt på markedet, noen som har noen erfaringer ??

Jeg har laget en liten android app som leser av GPS-en til faste intervaller (koordinater, fart, akselerasjon, høyde) og skriver ut dataene på skjermen. Skal sannelig utvide denne appen med en database hvor alt lagres i telefonen for senere overføring til en PC. Og et tilhørende PC-program som plotter disse verdiene - fortrinnsvis på et Google-kart.

Det får bli midtvinterens lille prosjekt, for denne idéen som trådstarter har er kjempeflott!

Har no laget meg en logg-bok jeg kan "leve med" !

Lastet ned en exel logg av en bruker på denne siden. Den har jeg lagret i skyen ( google drive). Da vil jeg kunne se/redigere den med Pc/nettbrett og mobiltelefon

Ved ny tur med båt starter jeg opp Endomondo og logger turen. Ved en senere anledning tar jeg ut link til ruten, som jeg kopierer inn i beskrivelse av turen i loggboka

https://baatplassen.no/bildearkiv/45/45814/skjermbilde_logg.jpg

Ved å trykke på linken i logg boka får jeg en detaljert rapport av turen

https://baatplassen.no/bildearkiv/45/45814/logg_bilde.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...