Jump to content

Flytte dieselfilter i motorrom

Lady B

Recommended Posts

Da alderen nå begynner å gjøre seg gjeldende har jeg inndett at det må foretas forandringer i motorrommet dersom jeg skal klare alt vedlikeholdet selv. Bl.a. dieselfilter med vannavskiller: Nå står dette helt i bunnen av motorrommet. Da jeg er en relativt stor fyr (188-125) med ødelagte knær er det klin umulig for meg å sjekke/skifte disse. Nå har jeg tenkt å flytte dem til oppe på dieseltanken, slik at sugeledningen går rett ned på tanken. Filteret vil da komme rett under motorromsluka og det kan da skiftes/sjekkes ved at jeg ligger på dørken. Ved å sette en kuleventil på hver side av filterhuset tror jeg også at det blir mye lettere å foreta lufting da hele filterhuset kan fylles fra toppen. Det jeg lurer på er om det vil bli praktiske problemer med denne løsningen. Fødepumpa står jo på motorblokka,(VP40B). Vil den klare å suge den økte høyden? Eller vil det hele ende med fiasko? Etter flytting vil filteret komme i høyde med toppdekselet på motoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...