Tungtvann Startet 3.Januar.2014 Del på Facebook Startet 3.Januar.2014 (redigert) Hei. Jeg og en kamerat var så heldige å fikk denne båten av redningsselskapet i Kristiansand. Det vi ikke vet, er hvilken båt vi sitter med her. Så, har noen svaret på hvilken båt dette er? Gjerne merke, navn, størrelse og ca årsmodell om mulig. Takker hjertelig for svar! Redigert 3.Januar.2014 av Tungtvann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Nå er jeg helt fersk som båteier, men jeg gikk gjennom mange varianter før jeg endte på min Nidelv, og denne ligner på en Comet. La merke til denne når jeg lette etter båter fordi den var litt spesiell med hensyn til at den ikke hadde takluke, men at man istedenfor kunne åpne midtvinduet foran. Årsmodell har jeg ingen anelse om, aner ikke når de sluttet å lage disse, men den er sikkert fra 70-tallet, kan jeg tenke meg. Men som sagt, jeg er fersk, så ta det jeg sier med en klype salt før en eller annen med mer erfaring melder seg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KjetilBN Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Synes dette ser ut som en Diana 19. Sitér dette innlegget Link to post
Tungtvann Svart 3.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 (redigert) Comet har kun ett stort sidevindu, samt som 3 vinduer til førerposisjon. Dianaen 19 har ingen luke til midtvinduet foran, men noen av de større variantene likner mer. Men også disse har skarpere hjørner i vinduene, og er ikke helt lik. Så det ser ikke helt ut som en av dem. Men takk for hurtig svar! Sjekket gjennom både Finn og AutoDB, og er sjokkert over å ikke finne en eneste en som er lik! Hehe. Redigert 3.Januar.2014 av Tungtvann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Det har du rett i! Det glemte jeg i farten! Har du sett på Wiking eller KB? De har også slik forluke, men det jeg ser av Wiking på nett har en litt annerledes form på sidevinduene, men det kan jo også bare ha med årsmodell å gjøre. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
hanto1 Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Kanskje ikke mye hjelp men, den kan minne litt om både Roland, Skilsø og Risør... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Det er nok en Diana 19. https://baatplassen.no/i/topic/14565-diana19-noen-som-har-info-om-denne/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tungtvann Svart 3.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 (redigert) Det er ikke en Diana. Hele det øvre partiet som utgjør vinduene til fører er helt ulikt. Dianaen har tynne karmer, mens vår har mye kraftigere karmer rundt vinduene, samt som at midtluka foran mangler på Dianaen. Resten av båten ser på tross av det veldig lik ut. Finner dog lite bilder som viser forskjell i årsmodellene på Diana. Redigert 3.Januar.2014 av Tungtvann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Kan det være en KB 22? http://www.autodb.no/bat/view/1319469 Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Den har jo regnr, så det må være mulig å få opplysninger fra småbåtregisteret. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Dette er ikke en KB 22 Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Dette kan jo være et selvbygg eller et halvfabrikat, eller den kan ha vært ombygget på et eller annet tidspunkt. Det ligner imidlertid på en Taula 23. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilBN Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Tror fortsatt mest på at dette er en Diana 19. Forsøk et Google bildesøk og se nøye på bildene du finner der. Den opphøye kanten mellom dekk/dollbord og fenderlist. Langsgående forhøyninger på hyttetaket. Overgang skrogside / fenderlist Skrogform generellt. Toppskjermen kan være støpt i stedet for i aluminium. Luka foram kan også være et selvbygg. Vinduene i overbygget er uansett skåret ut etter støp så formen på disse kan variere. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Troe dette er en Herwa. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 fram 2o/ 22 Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
:båt1 Svart 4.Januar.2014 Del på Facebook Svart 4.Januar.2014 dette er en diana 19! Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 6.Januar.2014 Del på Facebook Svart 6.Januar.2014 http://www.autodb.no/bat/view/prospect/1474524 KB Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 7.Januar.2014 Del på Facebook Svart 7.Januar.2014 http://www.autodb.no/bat/view/prospect/1474524 KB Det er neppe KB. Vinduer og vindskjerm ser ganske annerledes ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 7.Januar.2014 Del på Facebook Svart 7.Januar.2014 Dette er en Diana 19, eldre type Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Elmer Svart 8.Januar.2014 Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 Hei! Hiver meg inn i forslagene. Ser noen helt bastant sier det er en Diana 19, og muligens er det det. Jeg synes for min del at vindskjermen minner veldig om båtene til Roland. Har kun sett Roland 22 som har helt andre cabinvinduer, men altså lik utforming på vindskjermen. Kan dette være en mindre Roland? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 8.Januar.2014 Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 En ting som kjennetegner Diana er de to avstiverne som er på overbygget, disse har fulgt Diana 19 fra start og ihvertfall til sent på 80 tallet. denne har en støpt vindskjerm disse er produsert i forskjellige variasjoner. Men både skrog og overbygg på denne tilsier at dette helt klart er en Diana 19 :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
ashfirelate Svart 8.Januar.2014 Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 Hei! Hiver meg inn i forslagene. Ser noen helt bastant sier det er en Diana 19, og muligens er det det. Jeg synes for min del at vindskjermen minner veldig om båtene til Roland. Har kun sett Roland 22 som har helt andre cabinvinduer, men altså lik utforming på vindskjermen. Kan dette være en mindre Roland? Både Sjømann og KB 22 (Kristiansand Båtindustri) ble vel i sin tid laget av Julius(?) Roland. Samme mann bak roland 22? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Jeg tror også helt klart at dette er en Diana, tidlig utgave. Toppskjerm kan forøvrig være uorginal j.fr mørkere gelcoat. Dersom eier kunne lagt ut et bilde av anterenden i tillegg, kan svaret "garanteres" Roland som her nevnes er skrogmessig generelt slankere, men har riktignok noen likhetstrekk i overbygg. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Roland er ifra Tromøy Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 I hvert fall i Arendalsområdet... http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/husker-du-fram Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.