Jump to content

Sjekk av redningsvest


rogeri

Recommended Posts

Fantastisk behaglig vest Redningsseldkapet selger fra Hansen Protection

hadde mange timer i en slik sist sommer (og begynner å se frem til fler) :yesnod:

Ser mest frem til å seile naken uten vest jeg da, men når været tilsier det har jeg jo vest.

Det er en slik Baltic-sak og ikke veeeldig behagelig i lengden, men det spiller ingen rolle når det uansett er så hustrig og jeg er opptatt med alt annet en komfort.

Å se frem til timer i vest, finner jeg egentlig litt snodig.... men hver sin lyst.

 

RSL

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Men RSL, har du tenkt den skremmende tanken på å bli bordet av ved kystvakten naken, uten vest, eller i det minste tanken på falle på hav fra seilbåten din når du minst av alt forventet det, i frisk bris på lens (med eller uten spinnakeret oppe).

Personlig er jeg veldig enig i Tombåt (paradoks) som ser fram til å tilbringe gode stunder på havet med "kameraten" og livredderen (vesten) påmontert.

 

Et eksempel til etterfølgelse uavhengig av merkevarene fra Spinlock, HH, eller Hansen Protection!

 

Godt nytt båtår!

Link to post
Share on other sites

Men RSL, har du tenkt den skremmende tanken på å bli bordet av ved kystvakten naken, uten vest, eller i det minste tanken på falle på hav fra seilbåten din når du minst av alt forventet det, i frisk bris på lens (med eller uten spinnakeret oppe).

 

Hehe... De fleste stedene jeg seiler, har ikke kystvakten noen grunn til å stoppe meg, men det er uansett intet problem. Jeg har blitt stoppet to ganger av tollerne like ved fredrikstad, og begge gangen har jeg fått lov til å kle meg før de kommer helt inntil.

 

Ang det å falle på hav mens båten fortsetter i frisk bris, så blir den ubehagelige opplevelsen kortere uten vest enn med, Det å være veldig bevist på det at det er noe dritt å ligge veldig lenge i havet med vest og ikke se en båt time inn og time ut, gjør at det å holde seg ombord, står aller høyest på prioriteringslisten.

 

Dessuten er frisk bris ca 10sm og da kan det nok hende at vesten er lett tilgjengelig eller påmontert. Garantert om jeg skal på fordekk.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Den oppblåsbare sjekkes uka før sjøsetting, de andre er sjekket. Blir jo selvfølgelig overfladisk sjekket før hver tur ut.

Vestene ligger lett tilgjengelig under stolene i pen vær, kun sammen med Junior er den alltid på (selv før vi går ombord), i andre forhold enn pen vær er den alltid på (vind,sjø, promille, vannsport, mørke osv)

Link to post
Share on other sites

Utrolig dustete konkludering på bruk av vest RSL

håper ikke du er forbilde for noen av alle de unge tastene der ute.

 

Jeg er neppe noens forbilde hverken når det gjelder konkluderinger eller i bruk av vest, så du kan sikkert sove godt i natt også Tombåt.

 

Min bruk av vest er basert på min egen erfaring og min egen risikoanalyse i en hver situasjon og ikke basert på fete overskrifter i VG i Agurknyhetenes høytid.

 

At andre tar på seg vest i det de går ut av bilen i havna, bryr jeg meg ikke om i det hele tatt og så forventer jeg at de også da ikke kommenterer om jeg velger å seile uten vest i knallvær.

 

RSL

RSL:Ikke med mer enn 0,8 men hender jo noen ganger at en ikke fører skuta selv når man har vært på fest eller pub, og da bør vesten være på :-)

 

Hehe,, som sagt bare fleipet jeg med deg. Jeg forsøkte ikke anntyde at du førte båt med over tillatte promille.

Saken er jo heller den at folk som normalt bruker vest i all slags vær, lar den ligge om de er dritings og det går ikke alltid så bra desverre.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...