Jump to content

Renovering av Concord Contra 910 - elektrisk med mer....

Baard

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Ford. Jeg har heller ikke gjort ren noen ladeluftskjøler. Tror ikke jeg gjør det før jeg i så fall ser noen lekkasje eller den ikke klarer turtallet.

Hvis du går inn på randdmarine.com , så har jeg de labbene som heter 800-023. Har brukt 4 like, og de virker veldig bra. Spenner fra 136 til 310 kg. Hårdheten husker jeg ikke.

Hei,

Da har jeg bestilt labber gjennom den lokale båtpusjeren(Dinbåt eller bestmarin her i Tøsnberg). Jeg gikk for det som er angitt som varenummer 1034728. Disse har tilnærmet lik spesifikasjon som de som Dakota her på forumet anbefalte. Altså en belastning per punkt på 120-300kg. Disse er 11 cm brede, og min bed er 12cm, og det ser ut til at jeg skal få dette til, men det er vrient å få målt dette ut helt nøyaktig når motoren står nedi der. Nå blir det USA tur og kommer til å fortsette med arbeidet når jeg er tilbake. Satser på sjøsetting midt i mai i år... i fjor var det først i juli...veldig seint...masse jobb....

bilde

/Baard

Baard, dette blir bra. Du har gjort flott arbeid med det elektriske.

Håper du får tak i rett type motorlabber. :smiley:

Takk for det. Er nok ikke helt fornøyd selv, da jeg burde valgt 100mm slisset kanal. Ble litt trangt i sikringsboksen. Men det vil se langt penere ut og være langt mer driftssikkert enn før.

/Baard

• 2 uker senere...

Da var man tilbake fra Vegas....

Motorlabbene som dukket opp var ikke like om på tegningen så dermed har jeg startet jakten på andre. Har kontaktet flere forhandlere som har mulighet til å handle i fra Sørensen & Balchen. Håper på svar i morgen vedr. samme type om de Dakota over her nevner.

Fikk montert ny batterilader i dag. Glemte å ta bilder, så det blir gjort i morgen. Holder også på med ny innfestning til dørkplatene over motoren da disse hadde smuldret opp.

8 tonns gravemaskin kommer på torsdag for å hive ut motoren, så da håper jeg at nye motorfester er underveis slik at motoren kan løftes på plass igjen i påsken.....

/Baard

Da var det litt fremgang her....motor er ute. Kom ut torsdag forrige uke;

bilde

Det var ikke så aller verst under der, men det blir en grundig vask nå når dieselbeistet er ute. Løftet gikk som en drøm med en 8 tonns gravemaskin. Han sto bak badeplattformen og plukket den enkelt ut. Tok 10 minutter....

Har plundret litt med sjøvannspumpa som hadde en dårlig tetting. Nå er den delt i alle sine faktorer og jeg skal på bytur i morgen for å forsøke å finne tak i alle delene:

bilde

Rengjøring på gang i motorrom. Skal ta bildet av det ferdige resultatet når jeg er ferdig med vaskingen i morgen:

bilde

Har også laget en overgang i messing fra tommer til M8x1 for den automatiske smøringen av rorhylsen samt brakett til simalube beholderen som skal på plass i morgen:

bilde

Litt avhengig av om det dukker opp motorfester og jeg får fatt i deler til sjøvannspumpen så er det gode muligheter for å få gjort mye bra i løpet av påsken. Håpet er å ha båt på vannet i midten av mai.....

/Baard

• 4 uker senere...

Litt stille i denne tråden, men det har vært mye å somle med...Skal oppdatere med mer informasjon snart. Nå er endelig motoren på plass i båten igjen etter noe reparasjoner og utbedring av åpenbare problemer. Det er mer å ta av, så om motoren skal blir "ship shape" må den ut igjen, men jeg er usikker på hvor mye jobb de skal legges i det da den er 27 år gamme, og det begynner å bli vrient å få deler...Har neon bilder av saker og ting, og skal snart få lagt ut mer, men det har vært for travelt til å sitte med det i tillegg til all jobbingen.....

/Baard

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...