tommyola Startet 8.Januar.2014 Del på Facebook Startet 8.Januar.2014 Jeg har som tidligere beskrevet en motorprosjekt hvor jeg har byttet blokk på en Isuzu UM4bj1 marinemotor, den nye blokken er hentet fra en bilmotor med samme betegnelse på blokk. Prosjektet har gått mer eller mindre smertefritt, men noen små utfordringer dukker opp i sluttfasen. Har akkurat fått konstatert at 3 av dysene som sto i marinemotoren har knekt dysespiss, disse må repareres. Dysene fra bilmotoren er en annen utforming på, de skal åpne på samme dysetrykk ( 200 kg/ cm2) men de er utstyrt med to innvendig fjører mot en fjør på marinedysene. Marine motoren leverer 120 hk mot vel 90 hk på bilmotoren. Mariniseringsutstyr, turbo og intercooler, samt drivstoffpumpe er flyttet over på bilmotor. Mine spørsmål er om hvilken oppgaver dysene har, kan dysenes oppbygning og egenskaper spille inn på motorens hk, eller styres alt dette kun ut i fra drivstoffpumpe og luftmengde ? Kan bilmotor dysene brukes uten at effekten reduseres ? Har lagt ved bilde av begge dysetypene, hvor bilmotordysen er til høyre Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 8.Januar.2014 Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 Hei dysene skal dusje dieselen inn i sylindrene under høyt trykk enkelt forklart.Om du får samme effekt på de to ulike dysene er jeg usikker på men det får du svar på hos spesialistene her inne. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
SR400 Svart 8.Januar.2014 Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 Hvis du får delenummeret på dysespissene fra marinemotoren og bilmotoren og de har samme delenummer så er det nok bare å sette de inn. samme trykk er en ting men om det er samme mengde er noe annet. Jeg kjøpte nye dysespisser til min VP motor, og de var samme som mange bilmotorer. Jeg har utstyr til skimsing og testing hvis det skulle være ønskelig. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.