kointa Startet 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2014 http://www.nrk.no/video/draumen_om_klippfiskskonnert/9B96589E5CEF08E0/ mens jeg sitter fin tenker/grubler på å male dekket på min ....... Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 huff, nei det der hadde jeg aldri orket og begynt på, som du nevner jeg har akkurat kjøpt ny båt men kvier meg for og gjøre noe som helst.....Men der skylder jeg på den trauste årstiden og null energi! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 spennende og imponerende Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
beauty of aqua Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Har du sett! Hvor henter han energien fra...snakk om kruttønne. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Komodo Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 He he, ja ikke sant Ser vi endelig en som kan måle seg med Svaap Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Zitt Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Forrige mann i den klassen var vel Noah! Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Ikke betaler han for medlemskap på trenings studio og ikke har han tv lisens . Og da har man tid til dette Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Veldig imponerende og for et pågangsmot. Noe av det mest imponerende synes jeg var alt interiøret som allerede lå klart og ventet på ferdigstillelse av båten. Dører, speil og gudene vet hva annet han har på lager. Selv lurer jeg på om jeg skal orke å ta med meg kart-PCen til båten i 2014-sesongen. Den lå hjemme hele 2013 fordi jeg aldri gadd å bære den med meg... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 helt utrolig ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Luka68 Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Godt gjort. Stå på. Gleder meg til og se flere bilder og mer fra NRK. Sitér dette innlegget Link to post
UVÆR-II Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Hei Sjekk denne linken fra Tidens Krav, lokalavisa i Kristiansund, ca 30 minutter ut i sendingen. http://www.tk.no/tktv/article6851989.ece Hisen Nils Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Å så d det bare å seile ut å fiske klippfisk..... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
kointa Svart 13.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 åååå ja, han har jo bygd denne jolla på 56 før han fant ut at det er sikkert ikke mye jobb å bygge en båt på 120 fot.......... Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Det er jo helt vanvittig! Hadde vært artig å fått fulgt prosjektet i en eller annen form for prosjekttråd. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
BjornLie Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Han har også nettside: http://skonnert.no/ Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Svaap Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 WOW! Denne karen har nok drukket MYE Møllers Tran! Dette skal bli artig å følge videre. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Komodo Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Nå er det vel strengt tatt en overdrivelse å si at det er -en- kar som står bak dette. Det er vel en dugnadsgjeng ved museet i vågen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
UVÆR-II Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Byggingen av Ideal har ingenting med Mellemverftet/museet i Vågen å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Til post 13. Det er båten i bakgrunnen dei har fått bygd tidlegare.Ikkje båten i framgrunnen. Skrog og dekk er bygd på Bremsnes båtbyggeri. Altså ikkje eit soloprosjekt, men eigeninnsatsen er imponerande! Ask Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Nils Ivar skrev On 13.1.2014 at 20.49: Byggingen av Ideal har ingenting med Mellemverftet/museet i Vågen å gjøre. Nei, det er mulig det. Jeg bare gjettet ut fra beliggenheten i Vågen og miljøet der. Men da er det vel nærliggende å tro at det er en stiftelse som står bak dette? Motivasjonen for byggingen gjenspeiler jo ikke akkurat et privat behov. Fra deres hjemmeside: "Skonnert IDEAL av Kristiansund skal først og fremst bli barna og ungdommenes seilskute. Vi skal utvikle et solid pedagogisk tilbud som omhandler lokal maritim kultur, historie, geografi og naturkunnskap. Dette er våre satsningsområder: Skoleskip og kulturformidler Seile opplevelses- og leirskoleturer med 7–10 klasser i samarbeid med landets skoler Drive maritim rekruttering i samarbeid med næringsliv og skoler Fremme lederskapsutvikling og lagbygging for ungdom Opplevelsesturer, firmaturer og representasjonsturer Delta på seilskuteregattaer og kyststevner Starte IDEAL ungdomsklubb med egne aktiviteter, seiltrening og båtførerkurs IDEALISTENE - vennelaget til skonnert IDEAL har allerede sett dagens lys og fått mange venner!" Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
kointa Svart 26.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 (redigert) Dugnaden kommer inn ved store og tunge løft, men det er ingen foreninger o. som bygger båten,, ellers er det rett og slett parets prosjekt ene og alene. Og selvsagt har de en plan for et slikt skip, som nevnt ovenfor- For på privaten har de jo C Archer båten på 56 fot til turbruk Klippet ut fra lokalavisa: Allerede våren 2007 ble tømmer til master og rundholt felt og transportert til Kristiansund. Deretter ble totalt 300 m³ tømmer felt i Mandal og i Østerdalen. Mens skipstømmeret har ligget til tørk, har paret produsert rigg, blokker og taljer. Lanterner, store deler av innredningen, ankere og motor, samtlige laminerte spant og gaffelbommer ligger ferdige på lager. -Nå er kjølen strukket. Ballastkjølen i jern er bjelker fra den gamle Nordsundbroen i Kristiansund som er sveiset om og har fått påmontert kjølstokken, forstevn og akterstevn. Så nå er alt klart for å reise spantene som de selvsagt bygde selv. Redigert 26.Januar.2014 av kointa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 Et imponerende prosjekt og pågangsmot Er det andre enn meg som tenker at dette er en mann for Baatplassen? Skulle ha gira ham opp på å lage en tråd her med jevnlige oppdateringer. Slike folk som ham trengs det flere av! Håper han og kona holder ut hele prosjektet En fantastisk drøm de to gjennomfører sammen Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 26.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 Støttes prøver å få kontakt med han i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 27.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 (redigert) Tusen takk til alle IDEALISTER Stor takk til alle dere som bidrar og som deler vår entusiasme og tro på Skonnert IDEAL av Kristiansund. Det er veldig spennende og givende å drive dette prosjektet fremover - uten dere hadde det ikke vært mulig. Dugnadsånden til frivillige IDEALISTER er formidabel og det er fantastisk inspirerende å jobbe sammen med så mange maritimt interesserte. Det er mange oppgaver som skal utføres og vi trenger alltid noen ekstra hender. Har du lyst til å være med på dugnad - ta kontakt! Fortsatt er Svaap egenrådig på område Redigert 27.Januar.2014 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
osa Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Du mener vel enerådig.......håper jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.