Jump to content

Noen som har prøvd ozongenerator fra Biltema?


sunnmøre

Recommended Posts

Uten å ha prøvd vil jeg være tilbøyelig til å anse dette som en leke. Har ved et par anledninger lånt en skikkelig Ozon-generator på jobben. og det er en enhet som koster mange båtpenger. Satt den i bilen i et par timer. Veldig effektivt. Bilen får en merkelig lukt av "ingenting" etterpå... MEN, man skal være obs på at med slike "skikkelige" apparater må bil (eler båt) luftes ut skikkelig etterpå. Hvis du bare setter deg inn og lukker døra, dør du...

Link to post
Share on other sites

Det er også en del utstyr i båt som ikke er særlig glad i ozon... f.eks elle gummi/latex-produkter, så har du seildress med latextetninger på håndledd/ankler, overlevelsesdrakter, dykkerdrakter, neoprenhansker etc ombord så hadde jeg tatt disse ut av båten før en "bahandling".

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hvis noen i Tønsberg området trenger å låne en, har jeg en sprek jævel liggende tilgjengelig for litt Cola og en Troika.  Dog må det luftes veeldig godt etterpå, ozon dreper hvite blodlegemer (som regenereres over tid selvfølgelig).

Altså ikke lunder tett presening :-)

 

mvh

Windy37gm

Redigert av Windy37GM (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøpte ein slik ozongenerator frå Biltema. Fungerer, og gjer nok luftkvaliteten noko betre. Men som det står ovanfor, så kan ozon ødelegge gummi. Har/ hadde ei haudlykt, som nesten låg på generatoren. Skulle ha på meg denne på laurdag, merka då at strikken var heilt gåen, gått i oppløysing. Truleg ozon som har "virka". 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Min erfaring er også at den, BT generatoren, virker godt. Har en bil som er innrøkt av forrige eier. 

--------

 

Men for all del, proffe greier er proffe greier men en BT generator koster vel like lite som å leie og da har du den etterpå så...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...