Joakimpetersen Startet 29.Januar.2014 Del på Facebook Startet 29.Januar.2014 Hei, frosten tok knekken på motoren min sian eg selfølgelig måtte reisa på jobb litt kjappare enn planlagt å glømte vekk glykolen, er en aq225 d, blokka sprakk, noen som he nåe formeining om kå dyrt d kan bli å få fiksa noe sånn? Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret.PS: Fra Etikette: Dialekt og SMS-språk er ikke regnet som akseptabelt på internettforum, dette fordi alle skal kunne forstå hva som skrives. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 29.Januar.2014 Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 Bare å finne ny blokk. Ny 20-25 lapper. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 29.Januar.2014 Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 elr brukt om du vil men der er ingen vei utenom .. Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 29.Januar.2014 Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 Vet det går ann å fikse også. Har sett blokk som har blitt sveiset. hvor stor er sprekken? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Joakimpetersen Svart 29.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 Ja leverte motoren hos båtdel senteret? I grimstad i går, han snakka au om att d kansje jekk å sveisa , sprekka va 20cm så di sko åpna motoren å se, vist ikje bli d 350 blokk, me dei delan som e brugans på min, men spurte egentlig ikje så mye om pris, så tenkte kansje noen her inne hadde gjort noe lignende å visste ca pris:) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 29.Januar.2014 Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 ny blokk får du for noen skarve tusenlapper. Arbeidet som følger med derimot blir verre om du ikkje skrur noe sjøl Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 29.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2014 Ja e jo ikje blokka som koste, men e rett å slett mer tidkrevende enn eg he tid t med jobb å alt, så får håba dessa grimstad guttan får sveisa an å att en komme onna me ein fornuftig pris, men e vel tvilsomt med den store sprekka som blei:/ bør jo bli bra nå hvertfall:) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 30.Januar.2014 Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Hei joakimpetersen Bare i ren nyskjærtighet, hvor har du båten din? Ser det står Vest Agder, Flekkefjord, har det vært så kaldt at blokka har sprukket? Trodde det måtte maange minuser til for at slikt skulle skje... larss Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Heisann, d stemme ganske godt, er på sira 10 min fra flekkefjord, lå på rundt 0 når eg reiste på jobb så var d 2 minus i 2 dager øve ein 2 ukers periode, står i garasje, satt en varmer på i 2 døgn å kjentes ut som blokka var varm å alt vannet hadde ronne ut, så var litt rart at frostpluggene ennå satt i, men satt på ny forgasser å når eg sko starta opp så smalt d å vannet spruta ut frå sia, så tydligvis sko d ikje så mye t, tålte å synka men ikje ett par daga med minusgrade:p Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Januar.2014 Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Frostpluggene har ingenting som helst med frost å gjøre! Kun et feilaktig navn, hullene er der for å få ut sanden etter støpeprosessen. Litt rart at det skulle komme et smell under oppstart pga dette da, sikker på at det ikke er noe annet som skjedde? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joakimpetersen Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Stod å tinte i garasjen 2 dager å når eg sko kjinna i gang å hadde kobla på vann så smalt d å d spruta ut av ei 20 cm lang sprekk, motoren sveiv å var helt fin før minusgraden hvertfall, å einaste forskjellen var att eg satt på ny forgasser, så må nok ha våre nåe is igjen eller att d hadde ekspandert når an frøys, va hvertfall ikje mange rundan svinghjulet jekk før d spruta ut, he ikje så mye greia på d du seie me dei frostpluggan, men heite vel d på vannpumpa au å dei var au inntakte, sprekkt e an hvertfall å nå trenge an omsorg vist an ska gjør jobben sin t sommeren:) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 30.Januar.2014 Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Jeg ville kjøpt en longblokk å flytta over delene fra gammelmotoren. Da er det ikke så mye jobb å flytte over resten av utstyret selv. Sparer de kronene igjen i forhold til arbeidspenger på å bare skifte blokk. Da har du en "ny" motor som du kan stole på. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Januar.2014 Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Ta iallefal en sylinderlakkasjetest før du begynner å bruke penger Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sofa Svart 31.Januar.2014 Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Ai ai , dette kann bli en spennende tråd. Båtdelesentret Grimstad er samme butikk som trt motorservise. Grimstad. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Januar.2014 Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Da vil jeg råde trådstarter til å hente båten sin så fort som det lar seg gjøre, og få tak i et skikkelig verksted. Søk på TRT her på forumet, så skjønner du hva det går i... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joakimpetersen Svart 31.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Ohoi, søkte på trt, så kan jo se ut som detta kan bli ei spennande erfaring, men var bortom å virka jo t å ver veldig trivlige folk å dei motoran som sto der halveis sammenskrudd såg egentlig veldig bra ut, å virka som di hadde mye erfaring me dessa gamle v8 motoran, han va flink å prata for seg hvertfall, så får je an ein sjangs:) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Januar.2014 Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Lykke til;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joakimpetersen Svart 31.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Hehe, ja ser ut som eg kan trenga d:) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.Januar.2014 Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Det smellet du hørte kan godt komme av vann i en sylinder. Som index skriver så er begrepet frostplugger fullstendig misvisende. Det er nemlig ikke slik at disse er konstruert for å unngå motorskade ved frostsprengning, de er der av produksjonstekniske årsaker: støpesanden må ut. Disse GM V8 blokkene er noe skjøre i kjølekappene så de sprekker lett på sidene men frostsprengning i sylinderveggene er også vanlig. Det er trollkraft i vann. Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Hei, er litt nysgjerrig på om det gikk bra m motor fra båtdelesentret? Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Jo måtte sende den inn igjen, men hentet den igjen før helga så fungerer veldig greit nå, ble nybyggd 350 nå? Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 3.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Heisann då he det gått over ett år, blokken kunne ikke sveises så ble heller en 350 blokk å nybyggd motor for 25.000 men jeg stilte med mine nye deler som elektronisk tenning, forgasser, dynamo, starter osv, han sa han glassblåste innsuget å brukte det også fra den gamle ødelagte motoren, så egentlig ut som det meste ble brukt fra gamlemotoren, vannpumpen på veiva også, den lakk forresten å impelleren manglet 4 tagger, før jeg hentet motoren skulle han plutselig ha 20000 til så dette ble en dyr fornøyelse!! hentet motoren å heiv an i båten, første prøvetur ble på 2 minutt siden den sveiv som ei hore å bare fusket, leverte motor i båt å han skulle fikse, spurte om papirer på jobben å hvilke deler han hadde brukt, men dette ville han ikke svare på, å dette hadde jo allerede blitt ekstremt mye dyrere enn hva han sa, kom hjem å sveiv ikke en gang, da ga jeg opp fram til nå, var ute 3 timer på lørdag etter å ha stillt tenning rett, var veldig feil, søndag skulle jeg også ha en tur, men da var jammen blokka sprekkt på begge sidene å olja var hvit, så dette her kan en vel strengt tatt kalle for å gå på en kjempesmell, driver han enda på med overhalinger osv, for nå ska jammen han der au få seg ei overhaling.. Sitér dette innlegget Link to post
Joakimpetersen Svart 3.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Heisann då he det gått over ett år, blokken kunne ikke sveises så ble heller en 350 blokk å nybyggd motor for 25.000 men jeg stilte med mine nye deler som elektronisk tenning, forgasser, dynamo, starter osv, han sa han glassblåste innsuget å brukte det også fra den gamle ødelagte motoren, så egentlig ut som det meste ble brukt fra gamlemotoren, vannpumpen på veiva også, den lakk forresten å impelleren manglet 4 tagger, før jeg hentet motoren skulle han plutselig ha 20000 til så dette ble en dyr fornøyelse!! hentet motoren å heiv an i båten, første prøvetur ble på 2 minutt siden den sveiv som ei hore å bare fusket, leverte motor i båt å han skulle fikse, spurte om papirer på jobben å hvilke deler han hadde brukt, men dette ville han ikke svare på, å dette hadde jo allerede blitt ekstremt mye dyrere enn hva han sa, kom hjem å sveiv ikke en gang, da ga jeg opp fram til nå, var ute 3 timer på lørdag etter å ha stillt tenning rett, var veldig feil, søndag skulle jeg også ha en tur, men da var jammen blokka sprekkt på begge sidene å olja var hvit, så dette her kan en vel strengt tatt kalle for å gå på en kjempesmell, driver han enda på med overhalinger osv, for nå ska jammen han der au få seg ei overhaling.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Juni.2015 Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Glemte du å vinterkonservere igjen igjen ?! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Joakimpetersen Svart 3.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2015 Nei tømte motoren i fjord sommer å har stått til nå, har bare hatt den i gang noen minutter i tunet og en kjøretur i helgen, 100% sikkert att det ikke var vann i den, kjørte til og med gjennom glycol før jeg ga båten opp etter siste hentinga i grimstad.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.