odma78 Startet 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2014 Er det mulig å få motordata fra en VP 63 L opp på en raymarine c127 kartplotter? Tror kanskje det er vanskelig siden dette er såpass gamle motorer, eller er det noen som sitter med en glup ide? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Se på denne tråden, den kan gi deg noe info. Se også link på en av de siste sidene for oversikt over VP motorer som kan kobles på. https://baatplassen.no/i/topic/106524-koble-volvo-penta-evc-til-nmea-konverter-i-bavaria-32/ Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
sap_2000 Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 63L er vel uten elektronikk, så er det noe data å få opp i det hele tatt? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
odma78 Svart 3.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Det er det jeg også tror sap_2000, men i forhold til dieselforbruk, er det mulig å sette på digitale flowmeter el lignenede? Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Kommer en ny boks fra Raymarine i år som skal gjøre det mulig og lett integrere analoge instrumenter til Deres MFD. Det fines i dag en boks fra Maretron som gjør dette men Raymarine sin skal være enklere og installerer! Og i følge Seatronic i Moss ikke alt for kostbar, skal prøve og holde deg oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 (redigert) Dette er det som står nå men kommer mere info! http://www.raymarine.no/view/?id=8507 Redigert 3.Februar.2014 av Storebro 43 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
odma78 Svart 3.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Suverent ,spenende og se. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 (redigert) Er det noe som tyder på at den Raymarineboksen kan ta i mot analoge signaler? For meg ser det ut som den konverterer CAN data i forskjellige formater til SeaTalk. Jeg har fundert litt på det å få opp data fra mine 63P, men jeg har ikke funnet noe bedre enn Maretron eller tilsvarende som tar inn turtall, oljetrykk og kjølevannstemp og konverterer til NMEA 2000. For meg virker det alt for dyrt å få til en ryddig løsning for direkte måling av dieselforbruk. Mener det billigste jeg har funnet koster over tredve tusen. Men NMEA 2000-tankmålere kan man få for noen få tusen, og da skal det være mulig å få ut indirekte forbruksdata fra en nyere Raymarineplotter. Ved å fortelle plotteren hvor mange liter diesel du fyller, vil den etterhvert kunne beregne hvor mye du bruker ved forskjellig hastighet. Hvor godt dette virker vet jeg imidlertid ikke. Redigert 3.Februar.2014 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Louise V Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Det jeg har hørt er motordata fra analog til NMEA 2000 i første omgang og at det skal være en enklere og billigere løsning en Maretron. Ikke snakket noe om noe forbruksmåler jeg! Den enkleste og rimeligste løsningen når det gjelder forbruksmåling var det vel Navman som hadde en gang tror instrumentet heter 3200 eller noe slikt. Fortsatt mulig og få tak i! Sitér dette innlegget Link to post
Louise V Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Raymarine kommer med mere info på den siden jeg linket til snart!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.