finnarne Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Ser ut til at det kan være en åpning på Torsdag. Lykke til. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Eureka Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Gi denne mannen en BP-vimpel! Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Gjerne vimplel :-) Seilet tilbake til Egersund og ser ann været på strekningen mot Stavanger forbi Jæren. Noen som vet om gode værtjenester utover Yr for kyst / havvær? Link to post
finnarne Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 http://dmi.dk Men jeg syntes yr traff (altfor) bra når jeg skulle forbi der i mars. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Euklid Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Snakket nettopp med Erlend, som nå har kommet seg til Tananger! Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Jepp har nå krysset Jæren og er endelig i Tananger :-) Var nesten vindstille og mesteparten av turen gikk for motor. Den nye påhengsmotoren går som en klokke :-) Link to post
Hakkannen Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Godt å høre den nye motoren fungerer bra Blir du liggende lenge i Tananger da eller? Link to post
Janniz Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Hei! Så bra att det endelig gikk bra til slutt Erlend! :-) Ønsker deg masse lykke til videre! :-) mvh Janniz. Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Godt å høre den nye motoren fungerer bra Blir du liggende lenge i Tananger da eller? Seilet videre til Stavanger i går. Blir liggende frem til onsdag før turen går videre i retning Bergen via Haugesund eller Bømlo. Tar gjerne i mot tips på havner eller rutevalg :-) Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Bergens Tidene ringte meg og laget denne saken om turen:http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Erlend-skulle-bruke-fem-dager-Apa-a-reise-fra-Oslo-til-Bergen-3120968.html#.U3oRqCjVIxE Link to post
index Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Kunne nesten skrevet bok om denne henteturen;-) Lykke til på resten av veien, nå burde resten være ren plankekjøring. Og du er mange erfaringer rikere.. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Kunne nesten skrevet bok om denne henteturen;-) Lykke til på resten av veien, nå burde resten være ren plankekjøring. Og du er mange erfaringer rikere.. Tusen takk :-) Håper det. Link to post
navid Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hei Erlend! Takk for en hyggelig båtprat i Børvigå. Trivelig å hilse på deg. Du er en skikkelig tøffing som ikke gir opp med det første. Erlend i sin Kings Cruiser 29 underveis fra Stavanger til Haugesund. God seilas videre Erlend. Link to post
Ask Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Hei Dette er jo raskt i høve til Asch. Han brukte vel tre år på å få båten sin til Bergen? Men båten blei jo bra på vegen:-) Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 På vei mot Haugesund så klarte selvfølgelig motorbraketen å bli ødelagt så har måtte søkt havn i Skudeneshavn. Noen som har tips til hvordan å reparere? Jeg tror jeg bare mangler en skrue på toppen. Link to post
index Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Stadig noe som skjer;-) Men det må da vel ligge en skrue et sted i båten? Hvis ikke er det kanskje noen fra Skudenes her som kan stikke nedom med en? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seilaren Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Fekk du på nokon nye boltar? Burde vera lett å finna i Skudenes... Eg står klar til å hjelpa deg på Stord i neste etappe. Du får sikkert meir trøbbel på vegen... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Motorfeste reparert. Nytt problem. Stort hull (10 x 10 cm) i jolla.. Link to post
Hjeltefjord Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Ufattelig...Innenbordsmotor gått dukken,ny påhengs kondemnert,spjæret fokk,brakett detter fra hverandre,flett ny gummibåt revnet,havsnöd og redningsaksjon.Du må være verdens mest uheldige fyr....eller?? Link to post
Seilaren Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Og kvar er du no Erlend? God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Fortsatt i Skudeneshavn. Prøver å reparere jolla i kveld. Setter så kursen mot Haugesund i morgen tidlig :-) Link to post
index Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Hvordan fikk du til å lage et så stort hull? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Allegro27 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Hei Erlend! Jeg følger tråden din med stor iver, og jeg må si jeg beundrer pågangsmotet ditt. Det er nesten for utrolig til å være sant alt som skjer underveis; jeg tror du har hatt flere uhell på den "lille" turen din enn de fleste av oss andre har i løpet av et helt liv på sjøen og flerfoldige tusner av nautiske mil. På sett og vis er det jo en liten fordel med alle disse uhellene, da du sikkert blir en kløpper til å fikse ting og improvisere. I tillegg erfarer du at ting fort kan gå litt galt, og antagelig vis tar du høyde for dette i din videre tid fremover som reder og skipper. (Noe mange av våre venner "folk i båt" ikke gjør) Ønsker deg en god seilas videre, og jeg gleder meg på dine vegne at ferden tross alt går i riktig retning! Link to post
Erlend-S/Y Brizo Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Propellen presset et hull i jolla under fortøyning. Jolla ble ikke tett i dag, så nå er den pakket ned og gjør klar for å sette kursen mot Haugesund. Har nå opprettet mAIS. Vet ikke helt om det funker. Men nummer 912570869 om dere vil se om det fungerer. S/Y Brizo. Link to post
finnarne Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Da bør vi finne deg omtrente her: http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/zoom:10/mmsi:912570869 Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn