Halvor Jensen Startet 6.Februar.2014 Del på Facebook Startet 6.Februar.2014 Jeg har en motorbåt med en VP TMD 30 med fast aksling og grafittpakninger. Båten tar inn litt sjøvann, det er altid litt å pumpe ut etter en tur eller hvis båten har ligget lenge siden sist jeg pumpet den. Vet at det skal lekke litt i en slik løsning men jeg syns det er litt mye vann til at det kan være normalt. Kan det være andre lekasjepunkter på en slik pakkboks som må sjekkes ut. Har sjekket alle skroggjennomføringer og de er tette og fine. Kan vel ikke være noen andre plasser vannet kommer fra da. Vannet smaker salt så detter ikke regnvatn. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 6.Februar.2014 Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Sjekk rorhylsa også Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Februar.2014 Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Det kan være stevnbeslaget (akselgjennomføringa) som ikke er tett mot skroget lenger. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Halvor Jensen Svart 6.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Hvordan får jeg sjekket dette, må jeg demontere aksling? Når jeg inspirerer fra utsiden ser det tett og fint ut. Stevnebeslaget sitter tett mot skroget. Er dgerfor redd for å demontere stevnebeslaget fra skroget. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Februar.2014 Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Prøv med et speil på en stang, se om du kan se det drypper under aksel,pakkboks, stevnbeslag og rorhylsa. Det er ikke på motoren din det lekker et sted ?? ( oljekjøler, varmeveksler, impellerpumpa etc.) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Eureka Svart 6.Februar.2014 Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Tørk opp alt vann og surr tørkepapir rundt pakkboks etc hvor vann kan komme inn. Der det er fuktig på papiret, der lekker det. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 6.Februar.2014 Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Hadde en lekkasje en gang, det var der slangen gikk inn på sjøvannspumpa, som nevnt tidligere, tørk opp og vent, bruke en god lommelykt da ser du vannet som kommer inn. Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Jensen Svart 6.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2014 Takk for tips alle sammen. Skal sjekke opp så håper jeg på bedring Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 8.Februar.2014 Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 Det kan være stevnbeslaget (akselgjennomføringa) som ikke er tett mot skroget lenger. Jeg boret to hull i skroget (ett hull på hver side) mot akselgjennomføringen, så snart jeg fikk se metallspon avsluttet jeg boringen. Skrudde inn smørenipler i hullene. Fylte en fettpresse med epoxy og presset inn inntil det kom ut epoxy mellom akselgjennomføringen og skroget i akterkant. Siden har det vært tett. Båten fikk stå på land hele vinteren å tørke ut, før dette ble gjort om våren. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Komodo Svart 8.Februar.2014 Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 Har du vanntette skott framover? Hvis ikke behøver jo ikke lekkasjen å være bak. Jeg hadde en lekkasje for noen år siden som jeg slet veldig med å finne ut av. Det viste seg å være skruene til den plastlista i baugen som går ned under vannlinja og en drøy meter bakover. Skruene var gjennomgående, og i løp av årene har det nok blitt litt knuffing i fjæresteinene med denne lista, og skruene hadde jobbet seg et større hull i glassfiberen. Måtte bore opp noen av hullene og støpe igjen, siden har det vært tett Verd å sjekke ihvertfall. Forresten, lekker det når den ligger i ro, eller er det bare når du kjører? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.