Lars Sunde Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Jeg trenger 4 stk syrefaste skiver 60 mm utvendig diameter og 10 mm hull evt. 65 mm utv. diameter og 12 mm hull. Finner ikke disse dimensjonene hos Maritim.no eller andre båtbutikker. Kan noen hjelpe Link to post
krabbelars Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Du kan jo prøve Skillebekk Fargehandel. Eller ring på forhånd og hør ,kanskje. Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Roger jo Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Prøv http://www.zachskruer.no/ Eller gå på et plateverksted og få noen platebiter. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TMe Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Platebiter som nevnt og sage ut med hullsag. Bruk lav hastighet og skjæreolje. Link to post
nordan family 27 Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Det er linket til Zachariassen over - om de ikke har kan de skaffe det om det finnes, så det er et godt sted å starte Link to post
motor Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Ofte et problem dette. Det er også mulig å få noen til å autocad-tegne skivene og få eks. Scana Industrier til å laser-skjære skiver. Blir jo litt dyrt men må man ha så.. Link to post
Komodo Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Det er litt spesielt med så stor diameter på 10/12 mm skiver. Siden du bare trenger fire stykker ville jeg definitivt gjort som TMe skriver. Kjøp deg en hullsag av god kvalitet (Sandvik, Bosh, Starret e.l.) og ønsket diameter og skaff deg en bit av syrefast plate i ønsket tykkelse. De store skivene som er å få kjøpt er ofte litt tynne, så her kan du få det som du vil ha det Dette er en jobb som bør gjøres i en bormaskin, ikke med drill. Da er det fort gjort å ødelegge saga. Pass på å kjøre sakte nok så ikke tenna tar kvelden, og bruk for all del olje som TMe også skiver Hvis du ikke er vant med denne typen arbeid vil jeg også trekke fram at det er veldig viktig å spenne fast plata i bordet. Hvis ikke kan fort plata følge med rundt, og da kan det gå både fingre og verktøy Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Scand Baltic Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Få et mekanisk verksted til å lage de. Kan vel ikke koste all verden. Mye bør være gjort på en time. Hullsag av god kvalitet er heller ikke spesielt billig. Link to post
Inter 9000 Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 Gå til en yrkeskole eller et mekanisk verksted. Så stikker de av av en bolt til deg. Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Komodo Posted February 8, 2014 Share Posted February 8, 2014 (edited) Få et mekanisk verksted til å lage de. Kan vel ikke koste all verden. Mye bør være gjort på en time. Hullsag av god kvalitet er heller ikke spesielt billig. Nei, men når man først har kjøpt den så har man den til neste gang Det er ivhertfall min filosofi. Dessuten blir det fort penger av det med timeprisen på et verksted. Det er jo ikke snakk om serieproduksjon heller... Stikke av en bolt som Inter sier er jo også et alternativ. Hadde nok gjort det selv siden jeg tilfeldigvis har en 60mm aksel og dreiebenk i garasjen. Da kan man jo lage tykke solide skiver også Edited February 8, 2014 by Komodo (see edit history) Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars Sunde Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Her var det mange gode svar og jeg takker så mye.Fant disse på internett og de leverer riktig dimensjon, men kun internt i Tyskland. Lenken kan kanskje være nyttig for andre ( som har kontakter i Tyskland og kan motta en evt. bestilling lokalt).http://www.edelstahl-pfeufer.de/gelaenderzubehoer/ronden-und-ankerplatten/ronden-und-ankerplatten-rund/-60-mm/1192/ronde-flach-60-10-5-x-4-mm-geschliffen-k-240-v2a Jeg statser foreløpig på www.zachskruer.no så får vi se hvordan det går. Link to post
LM 605 Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Proff-partner Einar Torjesen i Vågsbygd Kristiansand, har jo et enormt tvalg i syrefaste skruer og skiver etc. Link to post
NilsPils Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 .....Fant disse på internett og de leverer riktig dimensjon, men kun internt i Tyskland. Lenken kan kanskje være nyttig for andre ( som har kontakter i Tyskland og kan motta en evt. bestilling lokalt).http://www.edelstahl-pfeufer.de/gelaenderzubehoer/ronden-und-ankerplatten/ronden-und-ankerplatten-rund/-60-mm/1192/ronde-flach-60-10-5-x-4-mm-geschliffen-k-240-v2a .......................... Jeg vet ikke hva du skal bruke skivene til, men merk at disse er i vanlig rustfritt 304 og ikke syrefast 316. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ocean Queen Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Tingstad i Jernkroken ved bensinstasjon på østre akers vei. De har alt av slike ting . Link to post
Recommended Posts