Jump to content

En eller to brytere på to Rocca vindusviskermotorer ?

Trophy

Recommended Posts

Noko i veien for det?

Ja, så avgjort. Å berre leggja fram ledningar til begge frå samme bryter, kobler motorene sammen på ein slik måte at begge må komma i parkeringsposisjonen samtidig, for å stoppa. I praksis vil det sei at selvparkering ikkje virker.

I dagens verden av elektroniske dupeditter og dingsbomser, vil eg tru der er ein vei forbi dette problemet, men eg kan ikkje sjå den.

Magne

Noko i veien for det?

Ja, så avgjort. Å berre leggja fram ledningar til begge frå samme bryter, kobler motorene sammen på ein slik måte at begge må komma i parkeringsposisjonen samtidig, for å stoppa. I praksis vil det sei at selvparkering ikkje virker.

Skal teste litt med 2 kabler med 4 ledninger... var rimelig tynne de på vindusviskermotoren. Kan eg bruke samme tykkelse på ca 2 meter lengde ?

bilde

Maxum 4100 scb, Chenette III

Felles drift av motorene er helt greit med bare + og minus, men da uten autopark.

Prøver å unngå den varianten...

Meiner du kan få kjøpt ein styringsboks som tar seg av parkering og intervall til den type viskermotorer. Med ein bryter og antall berøringer av bryter, bestemmer funksjonen av viskerne.

Synes å huske at den var rimelig dyr og "instrumentpanel-kassa" som eg bygger har dårleg plass...

Redigert av Trophy (see edit history)

Har kjørt to sesonger med de i min båt. har tre tmc pussermotorer. Disse er mer enn store nok. Jeg monterte en diode til hver hastighet på hver motor. Monterte også regnsensor for å slippe interval bryter. Link til diodene her Link til regnsensor her hvis det var interessant

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)

Har kjørt to sesonger med de i min båt. har tre tmc pussermotorer. Disse er mer enn store nok. Jeg monterte en diode til hver hastighet på hver motor. Monterte også regnsensor for å slippe interval bryter. Link til diodene her Link til regnsensor her hvis det var interessant

Heisan

Hvordan er erfaringen din med regnsensoren? Tåler sensoren sjøsprøyt og det salte vannet over tid?

Fordelen med to brytere er vel hvis man før sjø skrått inn over rutene. Jeg har merket at den ene ruta kan være helt tørr mens den andre stadig får sjøsprøyt når jeg går i ugunstig vinkel mot bølger. Da er det greit om bare den pusseren som er på den våte ruta går...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Trophy; Hvilken diameter har du på det gjengede partiet (delen som går gjennom glasset) ? Jeg skulle gjerne byttet ut våre viskere, som er av compact typen, med den typen som du har.

Mener våre viskere har 9 mm. gjennomføring, mens de noe større har 16 mm. Da det er umulig (?) å borre i herdet glass, må vi holde oss til 9mm som hullet i vinduet er på.

• 4 uker senere...

Fordelen med to brytere er vel hvis man før sjø skrått inn over rutene. Jeg har merket at den ene ruta kan være helt tørr mens den andre stadig får sjøsprøyt når jeg går i ugunstig vinkel mot bølger. Da er det greit om bare den pusseren som er på den våte ruta går...

Ja, det blir nok 2 brytere....har allerede laget hull til 2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...