Jump to content

Selge båt TIL sverige, noe jeg må passe på?

Reinell

Recommended Posts

Nå kan det forsåvidt være noe seint, i og med at båten allerede er solgt til sverige, men uansett....

Kjøper kom hjem til meg, betalte cash og dro med seg båten. Svensk kjøper som sa han skulle ha med båten hjem.

Takk og hei og penger i lomma. Det var det...

I ettertid tenker jeg: utførselpapirer, båtkortet som jeg fortsatt har, "omregistrering", inntolling i sverige og sikkert mye mer.

Noe jeg skulle tenkt på kanskje, eller rett og slett kjøpers oppgaver/ problem/ utfordring?

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Guest Avmønstret#

Ville glemt hele saken og fokusert på bruk av pengene ;-) Hva som skjer med båten etter salg er kjøpers business, det er jo ikke din båt lengre.

Er nok ikke så mange svensker som grubler over hva norbaggarna gjør med båtene de kjøper i Sverige.

Har du kriminelle tilbøyeligheter kan du jo dra å hente båten igjen.... Spørs om han anmelder tyveriet i Sverige (hvis han bare har tøffet over grensa)... :cool:

Båten står vel fremdeles registret på deg, du har båtkortet i lomma og alt ser bra ut hvis du blir stoppet.

Edited by Honduras (see edit history)

Hehe, har tenkt tanken. Får vente til han er ferdig med å pusse`n opp da vel!!

Neida, tror jeg lar hele saken bero jeg.

Er nok det enkleste.

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Guest Avmønstret#

Kjøper kom hjem til meg, betalte cash og dro med seg båten. Svensk kjøper som sa han skulle ha med båten hjem.

Din utfordring blir å finne ut hvor mye/ofte du kan veksle før det sendes automatisk varsel og "øvrigheita" retter kikkerten mot deg. Gjelder vel forsåvidt om du setter store beløp inn på konto også.

Litt kjedelig om det er mye å måtte ha madrassen full av penger. En selv og familien blir utsatt for økt risiko om det kommer ut at en har liggende bøtter og spann med kontanter hjemme.

Men utover det ser jeg ikke problemer. Cash er lovlig (selv om det stort sett brukes i sammenheng med ulovligheter når det gjelder større beløp) og båten er ikke din lengre.

Det har ikke noe å si om myndighetene får snusen i om han har satt inn mye kontanter, så lenge han kan dokumentere salg av båt. Gjorde det samme selv, og fikk banken til å skrive "oppgjør for båt", så kommer det også fram av kontoutskrift.