Jump to content

Tråden for Nord West 900/330 Fly Bridge

SBHufsa

Recommended Posts

Har ikke sett en lik tråd som dette. Vi har en Nord West 900 (330) fra 96 FB. Tror det er den første modellen som er bygget i Sverige. Har 370 hk. Følger tråden for nord west 900 men de utbedringene de er opptatt av i den tråden er ikke aktuelle for oss. (Ennå i alle fall). Det vi leter etter er støpeform til forlengelse av FB og badeplattform, FB stigeløsningen, luke ut bak og evt teakdekk. Ellers er vi meget fornøyd med "Eline", hun gir oss mange gode opplevelser. ☀️☔️⭐️

Redigert av Nord West Line (see edit history)
  • 1 måned senere...

Du skriver du ser etter støpeform til forlengelse av FB og badeplattform, FB stigeløsningen, luke ut bak og evt teakdekk. Hvorfor da lage en helt lik tråd? isteden for å spørre i den tråden som allerede er. Sånn jeg ser det kan en slik tråd inneholde alt som har med båttypen å gjøre, ser ikke da nødvendigheten for to. kan du ikke bare spørre i den andre tråden? og mener jeg har sett innlegg i tråden om bakluke, badeplattform og stigeløsning også i den andre tråden.

Hadde vært en annen sak om du spurte konkret etter de tingene, men tittelen sier at det er en Nord west 900/330 tråd og det finnes allerede.

Meget hyggelig at båtfolket har meninger om hva de forskjellige forumene/tråder skal inneholde.

Det at det finnes en tråd for NW 900 blir allerede informert om i første innlegget, også med en begrunnelse om hvorfor vedkommende ikke benytter seg av det.

Hva er det Marida og Sturre ikke forstår, evt hva er det jeg ikke ser ??

Nå er jo ikke dette store saken, synes bare kommentarene er noe underlig og til dels unødvendig, kan heller ikke se at de bringer saken noe videre. Jeg har lært, har man ikke noe konstruktivt si, så bør man la være å si noe.

Så til spørsmålet.

Jeg vet at det finnes, eller at det fantes en støpeform til forlengelse av FB til denne båten Tviler sterkt på at det finnes andre båttyper med identisk utformet flybridge slik at den kan passer Jeg var i kontakt med eier av støpeformen for noen år siden.

Ang badeplattformen så ville jeg ha forhørt meg om NW i Sverige om de kunne ha noen liggende. Det ble også på de siste modellene satt på noen kasser ute på siden av plattformen slik at båten virket noe lengre.

Videre er faktum er som følger:

Det var to produsenter av en båten med navnet NordWest 900.

NordWest Båt, Haramsøy som gikk konkurs i slutten av 80 tallet, og Bennys båtbyggeri Sverige senere Nord West AB. Den norskproduserte er ikke identisk med den svenskproduserte.

Finnes det noe regelverk som sier at båter som er produsert i forskjellige land av forskjellige produsenter med felles navn skal ha felles tråd? Tror ikke det, det ville vel kanskje bli relativt uoversiktlig.

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...