Svensk Startet 15.Februar.2014 Del på Facebook Startet 15.Februar.2014 Monterade förra våren ny badstege som sattes fast i 6 bultar. 4 som inköptes för 7-8 år sedan och 2 helt nya. De nya är röda som räven även om det är A4. Efter många telefonsamtal får jag klart för mig att specar på A4 har ändrats och numera inte kan betraktas som syrafast. Får till svar att numera är det A5 som är syrafast. Har någon erfarenheter? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Nei, den der var ny for meg! Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 (redigert) Bare tull, du har fått levert Kinavare uten verifisert legeringsinnehold. Man har fusket med sammensetningen. Ikke tilskrekkelig innehold av krom, nikkel og molybden. Dessverre mer og mer vanlig. Sjekk med en enkel magnet. syrefast er ikke magnetisk. Redigert 15.Februar.2014 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Bare tull, du har fått levert Kinavare uten verifisert legeringsinnehold. Man har fusket med sammensetningen. Ikke tilskrekkelig innehold av krom, nikkel og molybden. Dessverre mer og mer vanlig. Sjekk med en enkel magnet. syrefast er ikke magnetisk. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Har provat med stark magnet och det är inte magnetiskt Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Kjøp ordentlig syrevask og vask av rødfargen. Ikke uvanlig at du må gjøre det noen ganger i løpet av sesongen for å holde finishen i topp shape. Med rett type er det bare snakk om et lett fillestrøk så er rødfarga borte om boltene holder noenlunde kvalitet. Jeg er ikke mye plaget på denne båten med slikt men har uansett alltid en flaske liggende ombord slik at antydninger kan tas umiddelbart. Etterpoler med autosol. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Kjøp ordentlig syrevask og vask av rødfargen. Ikke uvanlig at du må gjøre det noen ganger i løpet av sesongen for å holde finishen i topp shape. Med rett type er det bare snakk om et lett fillestrøk så er rødfarga borte om boltene holder noenlunde kvalitet. Jeg er ikke mye plaget på denne båten med slikt men har uansett alltid en flaske liggende ombord slik at antydninger kan tas umiddelbart. Etterpoler med autosol. Såg på båtmässan i Göteborg ny Aquador med röda skruv/bult. Har en kompis som monterade ankarvinch Power Il och surafasr dragghållare. efter 2 månader var skruvarna som håller plastrullarna röda. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Kvaliteten går nedover og asiatisk import uten nødvendig kvalitetssikring er i skuddet som aldri før. Det gjør at man må ha kraftige midler liggende ombord til enhver tid for å bøte på skadene før de oppstår.... Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Men har ikke dere svensker Bufab bultar, jeg/vi bruker slike, men ikke Nordtug, hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 (redigert) Den syren som kan brukes er best oksalsyre, nr. 2 er tynnet saltsyre. Ellers så er A4 (som korrekt nevnt) ikke magnetisk. Jeg har kjøpt rustfrie skruer som er magnetiske, men disse har da innslag av ferritt. Og de er som regel av høyere kvalitet. At enkelte skruer ruster, kan bero på at de ikke er renset etter produksjonen, eller at de har blitt forurenset under transport/lagring. For de som er spesielt interesserte, så finnes det en interessant og opplysende artikkel her: http://www.tingstad.no/upload_images/6A87AA6CA6DB477B8F74E0FB02AA6D0C.pdf Redigert 15.Februar.2014 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Men har ikke dere svensker Bufab bultar, jeg/vi bruker slike, men ikke Nordtug, hehe. Petter har spetsarna ner som det ser ut!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Salttsyre ???????? Lager hundrevis av deler til off-shore, bl. a, fi fi utstyr, spesifikasjon på bolter, sveis og syrevask er definert. Send bilde av delene. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Salttsyre ???????? Lager hundrevis av deler til off-shore, bl. a, fi fi utstyr, spesifikasjon på bolter, sveis og syrevask er definert. Send bilde av delene. Tar bilder i morgon Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Bare tull, du har fått levert Kinavare uten verifisert legeringsinnehold. Man har fusket med sammensetningen. Ikke tilskrekkelig innehold av krom, nikkel og molybden. Må si jeg er ganske imponert over at du kan stille denne diagnosen basert på hva som framkommer her. Svensk: Har du mulighet til å ta ut en av skruene og sende meg i posten? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Svensk Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Må si jeg er ganske imponert over at du kan stille denne diagnosen basert på hva som framkommer her. Svensk: Har du mulighet til å ta ut eSänd n av skruene og sende meg i posten? Sänd mig en IM med address så sänder jag skruv brica och mutter Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Svensk, " just nu er inte delerana i prodduktion, men jag sendar bild." Tar gjerne int.meld. på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.